Hoe heet iemand die adopties afhandelt? De persoon die beslist of een kindje geadopteerd mag worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Kijk even hier naar de situatie die je bedoelt.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/adoptie?utm_campaign=sea-t-familie-jeugd-en-gezin-a-adoptie&pk_kwd=adoptie%20bureau&gclid=COTTwazv5LsCFSP4wgodnGcACA
Antoni
10 jaar geleden
Het beroep lijkt enigszins op Bemiddelaar Pleegzorg. Zie ook: http://www.nationaleberoepengids.nl/Bemiddelaar_Pleegzorg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik weet nu wat ik weten wilde :)
Antoni
10 jaar geleden
Wat wilde je precies weten dan, want een Bemiddelaar Pleegzorg handelt geen adopties af, zo is mijn indruk? Welke reactie gaf het antwoord op wat je weten wilde?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moet een betoog houden over kinderrechten. In één van mij argumenten leg ik uit waarom er meer hulp moet gaan naar het waarborgen van het recht op identiteit. En niet alleen door geld naar het buitenland te sturen, maar door doelgericht te helpen. Opvanghuizen enzo, maar ook door mensen op te leiden tot bijvoorbeeld bemiddelaar pleegzorg, rechter of sociaal werker. Zodat adopties en onderzoek naar de afkomst van kinderen zorgvuldiger en sneller gedaan kan worden. Het is dus niet nodig dat ik een bepaald beroep bij een bepaald geval moet weten. Ik moest het ongeveer weten, zodat het in ieder geval geen onzin is wat ik anderen wil wijs maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn dus de reacties: 'bemiddelaar pleegzorg' en 'rechter' die antwoord gaven op wat ik wilde weten.
Antoni
10 jaar geleden
Dank voor je reacties, erg duidelijk! Veel succes en plezier met je betoog gewenst!

Antwoorden (1)

dat is een rechter, adopties gaan altijd via de rechtbank