Mag je bij voorwaardelijke invrijheidsstelling het land verlaten?

Ik ben pas vrijgelaten onder voorwaarden.

Ik heb een avondklok gekregen, mag geen café's bezoeken, niet in de buurt van gokautomaten komen en geen alcohol nuttigen.

Nu is het zo dat mijn grootouders in Duitsland wonen en ik, samen met men vader, deze graag zouden gaan bezoeken (binnen de uren van de avondklok)

Weet iemand of dit is toegelaten en wie ik hierover best kan contacteren voor verdere vragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reclassering weet het vast wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag het je advocaat

Antwoorden (2)

Als het goed is heb je bij de voorwaardelijke invrijheidsstelling ook een contactpersoon gekregen bij reclassering of een andere hulpinstantie. Zij kunnen u het best hierin adviseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een reclasseringscontact met toezicht is voor u in de plaats gekomen van een deel van uw totale detentie.
Tijdens uw voorwaardelijke invrijheidsstelling is uw vrijheid beperkt, schrijft u.
Uit de door u genoemde gegevens dat u geen cafés mag bezoeken, geen alcohol mag nuttigen en niet in de buurt van gokautomaten mag komen, leidt ik af dat u onder de verslavingsreclassering valt met verplicht contact.
Uw vraag lijkt op “vragen naar de bekende weg”. U kent namelijk de voorwaarden en aanwijzingen van de reclassering en u dient zich te bewegen binnen de grenzen van de bijzondere voorwaarden. U weet hoe intensief de mix van begeleiding en controle is en hoe zij eruit zien.
Houd er rekening mee dat wanneer u deze regels overtreedt, de rechter kan beslissen dat u alsnog het restant van uw straftijd in de gevangenis doorbrengt.