Hoe kan je als politiek 35 miljard bezuinigen terwijl je lastenverlagingen voorstelt?

Hoe denken partijen dit te bereiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Tot de verkiezingen zullen we veel horen over lasten verlagingen, daarna zullen de bezuinigingen weer volop aan de orde komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Halveer defensie en je komt al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom alleen Defensie, halveer ook de rest van de ambtenaren en alle luxe zoals prive chauffeurs, die hebben wij ook niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
35 miljard bezuinig kan op twee manieren: 35 miljard meer inkomsten of 35 miljard minder uitgeven, uiteraard is ook een combinatie hiervan mogelijk. Als je het voor elkaar krijgt 40 miljard minder uit te geven, kun je makkelijk de belastingen met 5 miljard verlagen.

Er gaat heel veel geld uit ten behoeve van de gezondheidszorg, onderwijs, defensie en uitkeringen. Zo wordt er per jaar al 6 miljard aan kinderbijslag uitgekeerd en naar mijn mening mag daar best eens goed naar gekeken worden. Op de overige posten kun je bezuinigen door efficiënter te werken met minder (duurbetaalde) managers of door dure projecten (tijdelijk) te stoppen.
paulus811