Wie is de beste politicus

van de SP?

En niet met Jan Marijnissen aankomen, want die is in mijn ogen al min of meer met pensioen ;-)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Arda Gerkens doet het netjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dhr. van der Vlies van de SGP.
Is het langst zittende kamerlid bij voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naast Jan vind ik niemand de moeite waard. Dat komt door Jan gekozen model: er is 1 machtige leider, de rest volgt. Je houdt dus volgers over in de top van zijn partij of bedrijf. Wat pas een probleem wordt als de leider wegvalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dat wel meevalt, hoewel dat wel het beeld is dat de buitenwacht graag van hem schetst, vooral zijn politieke tegenstanders van andere partijen. Je kunt ook geen partij runnen met 26 zetels met 1 man, maar hij was wel beeldbepalend voor de partij sinds 1994, of wellicht wel langer. Daarom wil ik hem ook niet als antwoord hebben, want dat ligt er te dik boven op ;-) Maar je hebt wel een onderbouwd antwoord gegeven, dus je hebt een plus verdiend!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het bedrijfsleven wordt dit het zgn. Hero-syndroom genoemd. De oprichter van het bedrijf is zo'n 'toppertje' dat hij/zij daarmee andere mensen en de organisatie verstikt. Nu geloof ik niet dat Jan dat bewust zo gedaan heeft maar het is wel een beetje wat er ontstaan is. Wat je in het bedrijfsleven ziet is dat er na het afscheid van zo'n held een wat onrustige periode waarin nieuwe leiders zich snel afwisselen. Soms wilde de held bewezen hebben dat hij/zij onmisbaar is en komt weer terug voor een korte periode. Als uiteindelijk dit voorbij is, kan de organisatie zich klaar maken voor een nieuwe toekomst.
Ewout Irrgang is een baas.