Wie kan in jip en janneke taal uitleggen hoe kvk inschrijving gaat?

Ik wil mijn kleine onderneming graag onder de aandacht brengen op grote websites, maar daarvoor heb je een kvk nummer nodig.
Wie kan mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van kvk inschrijving, en waar je op moet letten? Bijvoorbeeld welk soort inschrijving bij welke situatie past?

En moet je dan veel belasting betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Inschrijven bij de kamer van koophandel (kvk) is verplicht wanneer je start met een eenmanszaak.
Hoe dat precies werkt kunt u hier uitgebreid lezen.
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/
voordat u uw bedrijf gaat inschrijven bij een kantoor van de Kamer van Koophandel kunt u zich al via internet voorbereiden op de inschrijving.
eenmanszaak
Vanaf 1 januari 2013 zijn er geen kosten meer aan verbonden.
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/factuur-kvk/veelgestelde-vragen-jaarlijkse-bijdrage/
Bedenk een naam voor het bedrijf.
Je moet tegenwoordig aan denken dat de bedrijfsnaam het op internet goed moet doen.
De Kamer van Koophandel heeft ook regels bepaald waar een naam aan moet voldoen en wat niet mag.
Vul het formulier “inschrijven eenmanszaak” in en lever deze in bij de kvk bij jou in de regio. Neem een identiteitsbewijs mee en je inschrijving zal bekeken worden door een van de adviseurs. Begrijpt u iets niet, vraag dan om uitleg. Deze adviseur dient alles uit te leggen in begrijpelijke taal.

Op deze site staat een handig filmpje:
http://expeditieinternet.nl/hoe-schrijf-ik-mijn-eenmanszaak-in-bij-de-kamer-van-koophandel/

Ik weet niet of je al aangemeld ben bij de belastingdienst en een BTW nummer hebt. Zo niet dan gebeurt dat door de KvK.
Ik adviseer je om alle zaken die je nu reeds uitgeeft voor je bedrijf goed te bewaren, kun je tzt inbrengen/verrekenen, denk om het bijhouden van een urenverantwoording, tanken via je zakelijke rekening (kun je een deel van de btw verrekenen), zo zijn er meerdere kleine zaken die je tegen komt en waar mee te rekenen valt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als ik u de nadelen uit ga leggen, dan moet ik ervan uitgaan dat u nog niet bent aangemeld bij de belastingdienst en nog geen BTW nummer hebt.
Je kunt in het begin veel spam krijgen van ondernemingen die van alles aanprijzen. Je brievebus zal vol liggen. je kunt je wel in laten schrijven in het bel-me-niet-rgister.

De voordelen zijn dat je aan de klanten kunt laten zien dat je een serieus bedrijf bent. De klanten kunnen ook gemakkelijk informatie over je bedrijf opvragen in het handelsregister.
De kvk regelt bijeenkomsten voor ondernemers, bv. voor de startende ondernemer.De kvk heeft een site “Hallo” http://hallo.kvk.nl/hallo/ speciaal voor ondernemers.
Je kunt passen aanvragen voor groothandels: Makro, Sligro, Office Centre.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms zie ik dat er spontaan letters wegvallen. Zoals bij brievenbus en bel-me-niet-register. U en je zijn ook door elkaar gebruikt, komt door het knip- en plakwerk.

Andere antwoorden (1)

Bij de KvK betaal je niets voor een inschrijving. Je inschrijven kunt je het best als zzp-er als je een klein bedrijf hebt. Belasting betaal je naar gelang je inkomen niet meer en niet minder.
ronron1212