Kan iemand mij vertelen wat het doel van Geert Wilders is om naar de gemeenteraadsverkiezingen 2010 Te komen met het verbod op hoofddoeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

zichzelf in de kijkert spelen is het doel....

Zijn gok is dat hij ooit meer dan 50% stemmen heeft in 2e kamer verkiezingen en dan hoeft hij met niemand meer rekening te houden, denkt hij...

Hij vergeet dat er steeds minder loosers zijn die hem als 'de grote leider' zien. Nu, met peilingen, is het nog fijn om te schelden op alles en iedereen als er een microfoon onder je neus hangt...je one minute of fame. Maar in het stemhokje zullen steeds meer mensen nadenken en juist de bedreiging inzien die W voor hen, de 'gewone' en simpele ziel, zal gaan vormen als hij het echt voor het zeggen zou hebben....

Hij heeft geen verstand van economie
Hij heeft geen verstand van buitenlandse en europese politiek
Hij heeft geen verstand van binnenlandse politieke verhoudingen (alleen die met zichzelf)

Belastingen omlaag, defensie omhoog, en dat betalen we met bezuinigingen op zwemles voor moslimmoeders....jawel geert..... Of we betalen het uit de kopvoddentax...jawel geert.... welterusten.....

hij kan gaan kaarten met rita denk ik..... hetzelfde ongelofelijke succes van LPF en TON staat voor de deur (weg en 1 zetel....). Als je daar nog op wil stemmen hoor je echt bij de weinige diehards....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De weinige diehards? Je volgt zeker de peilingen niet.

Andere antwoorden (16)

Geertje wil natuurlijk alle buitenlanders uit het land schoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel tactisch spel. Zo vlak voor de verkiezingen en het weekend komt eraan, worden zijn aanhangers weer herinnerd aan de buitenlanders. Mensen zien vrouwen met een hoofddoek en denken gelijk aan Wilders. Het is heel herkenbaar op straat, dus hartstikke simpel, voor die simpele zielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gisteren een wethouder van Almere op de TV al zei:
Hij weet zeker dat niemand een coalitie wil aangaan met een partij die dit in zijn programma heeft staan. Zodoende kan hij lekker lawaai blijven maken vanuit de oppositiebankjes. En hij heeft ook geen keus: de PVV heeft geen mensen voorhanden om te gaan regeren. Noch op landelijk, noch op lokaal niveau.
14 jaar geleden
Niet echt, zijn partij heeft punten. Maar die los je niet op met een hoofddoek verbod. Wat er ook onder de hoofddoek zit is niet het probleem.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het probleem zijn de jongens met een pet, capuchon en bontkraagje om het zo maar te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die Finse jongens, bedoel je?
Zijn aanhang wil dat gewoon horen, net als dat de aow op 65 jaar moet blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van Geert Wilders is AANDACHT krijgen.

En kijk...... het is hem weer gelukt, hij heeft aandacht.
Dus........ doel bereikt!
Zijn naam, en daarmee zijn partij staan weer in het middelpunt van de belangstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord is te kort, je speekt over drie miljoen stemmen.
Ga discusie niet aan (het is ook niet mijn vriend), maar met zoveel aandacht, moet hij wel punten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is MIJN antwoord op de vraag, en ook de manier waarop ik het zie. (en overigens vele anderen met mij) Dat heeft niets te maken met iemands vriend zijn. Jouw antwoord is trouwens ook niet erg duidelijk: zijn partij heeft punten.
Het doel van het komen met een verbod op hoofddoeken is dat er straks niemand meer een hoofddoek draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal mijn moeder leuk vinden als ze na een middag in de kapsalon heeft gezeten door de regen moet (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verbod gaat alleen gelden voor mensen die in overheidsdienst werken, en niet voor iemand die boodsachappen gaat doen of naar de kapper moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeroen: Miss mogen de doorzichtige hoofddoekjes wel :P;)
Geert Wilders speelt in op de angst voor vreemdelingen in ons land. Een symbool voor die vreemdelingen is de hoofddoek. Als je de hoofddoek weert uit het straatbeeld, weer je ook de confrontatie met de andere culturen. En dat stelt mensen die bang zijn voor die invloeden gerust.

Wilders maakt daarbij politiek heel tastbaar. Mensen kunnen zich het gevolg van een hoofddoekverbod bijvoorbeeld beter voorstellen dan het gevolg van een BTW-verlaging.

Wat een populistische beweging, als die van Wilders, voorheeft op de gevestigde partijen, is dat het vooral kan ingaan op zulke tastbare onderwerpen. Het neemt pijnpunten en maakt ze nog pijnlijker. Het neemt trots en maakt het onderwerp nog glorierijker. Daardoor kunnen meer mensen zich er een beeld van vormen. En kunnen meer mensen meevoelen.

Wat de gevestigde partijen tegen zich hebben, is dat ze ook een mening moeten hebben over complexere onderwerpen. Onderwerpen die niet op hetzelfde niveau voelbaar te maken zijn als angst, of trots. Het zou mooi zijn als de gevestigde partijen hun (vaak sterkere) principes voelbaar zouden kunnen maken voor een grotere groep mensen.

Om terug te komen op je vraag: Wilders kiest dit soort onderwerpen omdat hij daarmee makkelijk aan de primaire gevoelens van de kiezer raakt. Omdat hij een brede groep in de samenleving bereikt. In een democratisch stelsel is dat namelijk voldoende om macht te vergaren.

Naast dat hij waarschijnlijk warmloopt voor macht, deelt Wilders zelf misschien ook een bepaalde angst voor vreemdelingen met zijn volgers. Al is dat niet altijd zo geweest..! Zie de link.

Ik hoop dat ik hiermee enigszins een antwoord geef op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelijke rechten voor man en vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geert wil de Islam Nederland uit hebben. Hij ziet het als vorm van fascisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo eenvoudig : de meeste politici hebben weinig ideologie maar streven des te meer naar macht via bepaalde electorale populistische thema's. Zodoende als je op het juiste moment kunt inspelen op trends, in dit geval lekker rechts en anti islam ,dan scoor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er goed over denkt, is dit voorstel tijdens gemeenteraadsverkiezingen van een ongekend dom gehalte. Het heeft niets maar dan ook niets met gemeentepolitiek te maken. Hier is een monomane man aan het woord, die werkelijk niets anders heeft in te brengen dan hoofddoekjes. Ik zou zeggen: ga buiten spelen, wordt creatief en verzin eens iets anders.

Ik vind het een enge, gevaarlijke man. En dat mag ik gerust zeggen. Vrijheid van meningsuiting nietwaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Precies ineke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets met gemeentepolitiek te maken? Heb je het allemaal alleen maar van horen zeggen of zo? Dit specifieke idee heeft álles met gemeentepolitiek te maken, namelijk met de vraag welke instellingen een beroep kunnen doen op gemeentelijke subsidies.
"Kan iemand mij vertellen
wat het doel van Geert Wilders is
om naar de gemeenteraadsverkiezingen 2010 te komen
met het verbod op hoofddoeken?"

Geert wil waarschijnlijk 'meer veiligheid' scheppen,
een 'stem van het Nederlandse volk' zijn,
het 'oude Nederlandse aangezicht' terug,
en 'de strijd aangaan tegen EXTREME moslims';

of hij dit op 'een juiste wijze' doet, dát weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allerbelangrijkste wat Geert Wilders wil, is dat GW populair is en blijft.
Makkelijke, populistische kretologie moet daar voor zorgen.
Domme blondjes zijn vaak populair.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders is destijds uit de VVD gestapt omdat hij meningen verkondigde die niet met de ideeën van die partij strookten. Daarbij behield hij het recht van zijn zetel en nam plaats als eenmansfractie in de Tweede Kamer. In de Kamer nam hij stelling tegen een aantal misstanden in Nederland waarvan hij vond dat de gevestigde partijen daar niets of te weinig aan hadden gedaan. Daarbij gebruikte hij een extreme, populistische manier van debatteren. De onderwerpen, zoals veiligheid, islamisering, leeftijd AOW verhoging, verwaarlozing in bepaalde wijken in de grote steden, de brutaliteit op straat van voornamelijk Marokkaanse jongeren, die hij aan wil pakken, spreekt een groot deel van de Nederlandse bevolking aan. Dat heeft hem op het idee gebracht een eigen partij op te richten, de PVV. Niets is moeilijker dan een nieuwe partij op te richten die ook succesvol kan worden. Dat kan alleen maar als je een goede achterban hebt en voldoende zetels. Er zijn genoeg voorbeelden van partijen die dit niet gelukt is, zoals Partij voor de Dieren, Senioren Partij en te vergeten de partij van Pim Fortuyn. Om te voorkomen dat dit ook met de PVV gaat gebeuren, ze hebben n.l. nog niet voldoende adequate politici in hun partij, neemt de PVV wat betreft de gemeenteraadverkiezingen alleen deel in Den Haag en Almere, twee steden waarvan Wilders denkt dat de door hem benoemde problemen het grootst zijn. Met andere woorden; daar denkt hij te kunnen scoren. De huidige onderzoeken onder de kiezers tonen inmiddels aan dat de PVV in Almere waarschijnlijk de grootste partij wordt. Des te meer succes zij hebben tijdens de komende gemeenteraadverkiezingen, des te meer succes hij hoopt te verkrijgen bij de landelijke verkiezingen. Om dit proces te stimuleren moet hij zijn gezicht natuurlijk laten zien aan te toekomstige kiezers in Almere, waarbij hij tevens zijn ideeën naar voren kan brengen om daarmee de kiezers extra te motiveren op de PVV te stemmen. Het doel van zijn bezoek aan Almere is hiermee duidelijk gemaakt.
Hij is natuurlijk niet alleen naar Almere gekomen om zijn geplande verbod op hoofddoekjes te verkondigen maar om alle misstanden in Nederland naar voren te brengen. Het thema hoofddoekjes valt daarbij onder de noemer islamisering, waarbij je moet denken aan meer moskeeën, meer hoofddoekjes, meer burka’s, invloed van de Islamitische wetgeving (Shariah), etc.
Bedenk wel, de kiezer stemt niet op Wilders, maar uit ongenoegen tegen de huidige regering. Ik stem maar weer VVD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wil de onderdrukking van moslima's stoppen.Groot gelijk heeft hij.