Wat vindt de Syrische overheid ervan dat er wapens vanuit Libië naar Syrië worden gesmokkeld?

vanuit Libië smokkelen de rebellen wapens naar Syrïe, maar wat vindt de Syrische overheid hiervan? Het zou ook fijn zijn als u wist wat China's standpunt op dit probleem is; Wat vindt China ervan dat er wapens vanuit Libië naar Syrië gesmokkeld worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De Libische president (Ali Zeidan) heeft gezegd dat hier een halt aan moet komen (zie http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-24129896 ) maar in de praktijk wilt dit tegenvallen, omdat ze het daar in Libië ook nog niet op een rijtje hebben ivm. de laatste revolutie.

Dus binnenlands belang (om het land en economie op te bouwen) gaat nu even (voor de Libiërs zelf) voor het belang van Syrië of wel ander land dan ook.

Tot slot heeft Libië (althans, de wapenindustrie) er zelf baat bij om (zoveel mogelijk) wapens te exporteren/verkopen, ongeacht waarheen. Dus stiekem wordt het ook wel gedoogd als het niet te opvallend gebeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord +1

Andere antwoorden (1)

De syrische regering vindt dat niet leuk. De chinezen vinden het prima zolang er made in prc op staat.