Waarom kan een kabinet vallen over het wel of niet zenden van soldaten naar een bepaald land? Moeten de soldaten daar niet over beslissen?

Toegevoegd na 6 uur:
Mensen sorry voor de onduidelijkheid in mijn vraag. Ik bedoelde vooral de legerleiding. Zij hebben véél meer verstand van de situatie in zo'n gebied dan de mensen in Den Haag. Die denken dat ze overal verstand van hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Soldaten hebben niks te beslissen, die hebben te doen wat bevolen wordt door hogerhand. De regering beslist over dit soort zaken.
Waarom een kabinet dan valt? Partijen binnen de coalitie kunnen het maar niet eens worden en op een gegeven moment trekt een partij zich terug uit de coalitie en biedt zn ontslag aan.
Politiek is soms maar een raar spelletje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leger is slechts een verlengstuk van de politiek.
Dus een regering bepaalt of er een leger ingezet gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de soldaten moeten niet zelf bepalen of ze wel of niet uitgezonden worden. En waarom ook? Ik mag ook (als ik mijn baan tenminste wil behouden) niet bepalen of ik wel of niet naar mijn werk ga.

Waarom een kabinet daarover kan vallen: een kabinet kan vallen over ieder onderwerp waar de coalitiepartijen een fundamenteel conflict hebben. Er zijn zeker kanttekeningen te plaatsen bij de manier waarop dat deze keer is gebeurd, maar dat het gebeurt bij dit onderwerp is niet speciaal uitzonderlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kabinet neemt te veel... En als iets of iemand te veel neemt, dan wordt dat teruggefloten... Neem te veel zuurstof, neem te veel eten, neem te veel vrijheid, elke keer wordt je teruggefloten... En moet je betalen...

Kabinetten maken hierop geen uitzondering, zij betalen ALLEN met stoppen... Dat doen ze dus nu ook... JP zou al 10 maanden eerder gevallen zijn, commissie Davids heeft hem nog 10 maanden regeertijd extra gegeven, helaas maar waar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wartaal. -1