Wat moet Nederland doen als er binnen Nederland een autonomie word uitgeroepen?

Zoals vandaag gebeurde in de Republiek Horstermeerpolder.

Wat zijn precies de rechte van het nieuwe land? Mag er echt geen Nederlandse politie komen wanneer hun het weigeren en hoe kan Nederland dit terug 'winnen'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dan zou ik - als staat - ze laten zorgen voor hun eigen energievoorziening, water en gas.
Afsluiten dus. Kijken hoelang ze autonoom blijven :)
14 jaar geleden
Volgens mij heeft alleen een nieuw land / autonomie alleen bestaansrecht als het door andere landen wordt erkent en anders is het vandaag de dag snel met zo'n land afgelopen. Je moet namelijk draagkracht en bescherming hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het Friesland is...meteen toegeven.En dan meteen een nationale feestdag van die dag maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets, Nederland zal het nieuwe land niet als onafhankelijke staat erkennen en er gewoon politie naartoe sturen. Het wordt pas anders als andere staten het land wel gaan erkennen. Dat zal niet snel het geval zijn. Rusland en enkele jaren geleden Servië kampten met dat probleem. Ook Noord-Cyprus wordt alleen door Turkije erkend en heeft daarom weinig kans om uiteindelijk door alle landen erkend te worden. In Moldavië is het oostelijke deel min of meer onafhankelijk geworden. De centrale regering heeft er weinig meer te vertellen. Dat geeft een aardige kans om buitenlandse erkenning te krijgen.