In de wet staat dat je met driekwart van een briefje mag betalen. Kun je dan niet van 3 briefjes een kwart afscheuren.

Heb je dan niet 4 officiele geldbriefjes?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Daarnaast moet wel het nummer dat op ieder biljet staat zichtbaar zijn. Als jij een half biljet inlevert dan houdt de bank bij dat het nummer uit de roulatie is gehaald. Dus als jij dan nog een keer dat nummer komt inleveren zullen ze zien in het systeem dat het biljet niet meer in omloop is en dus niets waard is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee,want je houdt op het laatst drie "kwart" briefjes over, die niet geldig zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een geldbriefje moet voor meer dan 50% intact zijn om nog waarde te hebben. Je kunt bij de bank een briefje waarvan 51% nog over is, inwisselen voor een 'vers' briefje. Een kwart briefje daarentegen is net zoveel waard als oud papier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee want dan kun je het mischien vervalsen.
Bronnen: