Hoe oud moet je minstins zijn om in de Tweede Kamer te komen???

En moet je geld betalen BV als je daarin wilt komen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Vanaf je 18e heb je passief kiesrecht. Dat betekent dat je jezelf kandidaat kant stellen.

Toegevoegd na 28 seconden:
het kost 11.000 euro om een eigen partij te stichten. Dit krijg je terug als je minsten 75% van 1 zetel hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je kan natuurlijk ook 'solliciteren' bij een reeds bestaande partij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kant moet zijn kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een kamerlid is een man of vrouw die namens de bevolking in de Tweede Kamer praat met de ministers.
Iedereen die kiesrecht heeft, mag zichzelf laten kiezen als kamerlid. Je moet dan in ieder geval wel 25 jaar oud zijn. Kamerleden zitten bijna altijd namens een politieke partij in de Kamer. De kamerleden hebben met elkaar het werk verdeeld, want je kunt niet overal van af weten. Ze werken in commissies.
Iemand is Kamerlid voor een periode van 4 jaar.
Vrijwel elke dag zijn er vergaderingen in Den Haag. Soms vergaderen alle kamerleden tegelijk, maar meestal vergaderen de commissies.
Als je kamerlid bent, dan is dat je baan. Een kamerlid heeft zoveel werk, dat ze hun gewone baan niet kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de pas 19-jarige Farshad Bashir heeft de Socialistische Partij (SP) wel een heel jong Tweede Kamerlid aangetrokken. De partij beweert dat Bashir, van Afghaanse afkomst, zelfs het 'jongste Kamerlid ooit' is.
Deze info heb ik gehoord op mijn werk