Kan ik een bsn nummer aanvragen als partner nog in het buitenland is. En zo ja waar doe ik dat dan? Is het antwoord nee graag de reden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me dat zoiets persoonlijk is, en dus door die persoon zelf geregeld moet worden. Weet het niet zeker, dus vandaar als reactie ;)

Het beste antwoord

Een bsn nummer kun je aanvragen bij de belastingdienst op persoonlijke titel,de voorwaarde hiervoor zijn een werkgever in Nederland,waardoor je in Nederland belasting plichtig bent. De aanvraag moet in persoon gedaan worden en kan dus niet door derden (jou)gedaan worden, wel kan een afspraak gemaakt worden bij het belastingkantoor welk voor de regio waar je woont de bsn nummers uitgeeft.
voor de adressen www.belastingdienst.nl/.../bsn_sofinummer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om een BSN te krijgen moet je ingeschreven staan bij een nederlandse gemeente. Is dat niet het geval, maar moet je wel in nederland belasting betalen, dan kun je een bsn aanvragen bij de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt een bsn zodra je je inschrijft in de GBA (gemeentelijke basis administratie). Daarvoor moet je persoonlijk aanwezig zijn met paspoort etc en, afhankelijk waar je vandaan komt, een verblijfsvergunning.
Of je dan ook werkelijk in die gemeente woont, wordt niet gecontroleerd.
Oftewel: als je van plan bent om te gaan samenwonen, dan kan je het toekomstige adres (waar de een al woont) opgeven.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er maar niet op rekenen dat dat niet gecontrolleerd wordt. Er is geen sprake van structurele controle.
itsme
14 jaar geleden
Het is niet mogelijk om te controleren. Want zodra je een tandenborstel en een onderbroek ergens hebt liggen, is het al voldoende aannemelijk dat je er ook woont, ook al verblijf je op dat moment 'een paar maanden' in het buitenland.