Politiek correct of eerlijk

Soms kan of mag(of is het onverstandig) een politicus niet zeggen wat hij wilt zeggen.Wat moet deze politicus zijn...eerlijk,of politiek correct?(Dit geldt natuurlijk voor iedereen...niet alleen voor 'n politicus.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

ben je politicus? overleg met je partijgenoten (ja zo werkt het),

geen policitus? wees dan gewoon eerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ie moet doen is niet van belang. Bijna alle politici praten met meel in de mond. Ze zijn allemaal op mediatraining geweest waar ze afgeleerd wordt om zaken rechtstreeks te benoemen. Daar word je heel erg moe van.
14 jaar geleden
Men kan correct zijn maar daarom nog niet eerlijk;bv allerlei drogredenen kunnen correct zijn.Hierdoor is men nog niet eerlijk.
Men kan eerlijk zijn maar onwetend niet correct;bv men is werkelijk eerlijk maar van enkele elementen binnen het geheel is men niet op de hoogte en dus onwetend, ja dan is men niet correct.
Zoals ik het zie is een politicus eerlijk en moet dat ook zo zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EEN DROGREDEN KAN WEL CORRECT ZIJN MAAR VANUIT ETHISCH STANDPÜNT BEKEKEN niet.Het hangt er dus vanaf vanuit welke invalshoek men de zaak bekijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Dutcheese... een drogreden kan hooguit juist lijken.
Een reden die wel klopt, is geen drogreden maar een argument.
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=drogreden
Politiek correct, het blijft een leerpunt...