Is elk militaire onderscheiding anders?

Soms zie je een militair met een heleboel onderscheidingen op zijn borst. Zijn die allemaal anders qua kleur en vorm en zit er een systematiek in? Zowel binnen de landen of internationaal? En zijn er mensen die vanaf een afstand kunnen zeggen aan de hand van de kleuren welke onderscheiding het is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Elke militaire onderscheiding is inderdaad anders en elke onderscheiding heeft zijn eigen kleur en / of kleurcombinatie, ook is er een een voorgeschreven manier van dragen van de onderscheiding.

Ik heb 1 keer een oud militair mogen ontmoeten die op afstand alle onderscheidingen die voor het Nederlandse militairen waren uit gegeven van afstand kon herkennen, was in 1983, of er nu nog iemand is betwijfel ik daar de hoeveelheid onderscheidingen in rap tempo zijn toegenomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals bovengenoemd antwoord al aangeeft is inderdaad elke onderscheiding uniek.
De draagwijze (welke komt eerst (= meest links)) en het maximale aantal staat ook allemaal vast.
In de bron vind je alle details.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Als de antwoorden punten krijgen, kan de volgorde van de antwoorden veranderen: het antwoord met de meeste punten komt (uiteindelijk) bovenaan te staan. Misschien is dan niet meer duidelijk dat je met "bovengenoemd antwoord" het antwoord van theodbn bedoelt.