Zijn er mensen aanwezig op deze site die de vingerafdruk geweigerd hebben in het nieuwe paspoort?

Ik bedoel dus of er deelnemers aan deze site zijn die geweigerd hebben hun vingerafdrukken af te staan voor het nieuwe paspoort sinds die optie verplicht is gesteld.

Zo ja, wat waren de gevolgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan dit dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Formeel niet, voorzover ik begrepen heb wordt je aanvraag voor het document niet in behandeling genomen als je weigert, maar je schijnt dan wel weer bezwaar te kunnen maken tegen het niet in behandeling nemen van je aanvraag. Ik vroeg me dan ook meer af hoe het in de praktijk werkt en of iemand het uitgeprobeerd heeft.

Antwoorden (4)

je recht om een paspoort wordt je dan ontnomen. Helaas kan je er niet omheen. Nu is het de vingerafrduk over 5 jaar is het een chip die we in onze brein geimplanteerd krijgen zodat we volledig door de overheiud worden beheerst. onder het mom 'nationale veiligheid' en zullen mensen zich realiseren dat ze nooit vrij zijn geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feitelijk gezien correct wat je zegt. Ik vroeg me af (ik ben zelf niet in de gelegenheid omdat ik voor de invoering van die vingerafdrukken al net een nieuw paspoort nodig had) of er al mensen zijn met ervaringen wat er dan gebeurd, ze kunnen toch lijkt mij niet volhouden dat je dan maar geen paspoort krijgt. Toch bedankt voor de moeite +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, dat klinkt wel erg pessimistisch.. en hoe denk je dat de overheid al die individuen stuk voor stuk minuut voor minuut gaan volgen? Ik zie werkgelegenheid.. 'individuen controleur'..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha Link, dat zal een enorm saai beroep worden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh link, nee dat zie ik niet gebeuren. Het gaat mij er meer om dat het overheid simpelweg het recht niet heeft om te doen wat ze nu doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je recht op een paspoort wordt je niet ontnomen, maar zolang je je vingerafdruk niet afstaat kun je van dat recht geen gebruik maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, als we zo redeneren, wat heb je aan het recht als je het niet kunt gebruiken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin... Wie gaat deze chip fabriceren? De overheid? Die kunnen niet een een chipKAART fatsoenlijk maken laat staan dat ze nieuwe geavanceerde man-machine interfaces kunnen gaan uitvinden. @mlodewijk: Span een rechtszaak aan. Je wordt als verdachte behandeld terwijl je recht wilt maken om vrij te reizen. Zou zomaar kans van slagen kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MH75, wie weet, het zou zomaar kans van slagen kunnen hebben, alleen ik heb net een nieuw paspoort (nog voor de invoering van de vingerafdruk).
Ik weiger mjn paspoort te verlengen daar er een rechtzaak is aangespannen tegen de verantwoordelijk minister aangaande dit nieuwe paspoort. Het hele systeem zou namelijk illegaal zijn. Zolang er geen uitspraak is verleng ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees ook dat 1984, alhoewel jaren vertraagd, er toch aan zit te komen. Ik ben ook bang voor Kafkaachtige toestanden met al die controles.
Ik weet nog niet wat ik doe. Met vingerafdrukken kunnen ook fouten worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stap naar het opslaan van allerlei gegevens (niet alleen de vingerafdruk) van niet verdachte personen is m.i. al een flinke stap te ver. Een of enkele weigeraars zullen vrees ik niet veel zoden aan de dijk zetten, maar ik ben wel benieuwd of iemand het al geprobeerd heeft.
Ik heb een nieuw paspoort gehaald, en toen ze met het vingerafdrukapparaat kwamen dacht ik even, shit als ze maar niet uitvinden van...

Maar toch gedaan en nog niets gehoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat uitvinden? Bedoel je dat je bang was dat ze erachter kwamen dat je in het verleden iets gedaan hebt? Die kans bestaat namelijk hoe dan ook wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet ik, maar ik heb het wapen nog. dat was een geintje natuurlijk!