Vanaf welke leeftijd mag je lid zijn van een politieke partij?

Is dit vanaf 18 of mag je op een jongere leeftijd ook al lid worden? Verschilt dit per politieke partij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (2)

Dat varieert per partij en ligt tussen de 14 en 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Politieke partijen hebben graag veel leden. Ook jonge leden. Daarvoor hebben ze meestal een aparte jongeren afdeling die vaak als de kweekvijver voor nieuw politiek talent wordt gezien. De meeste partijen hanteren een minimum leeftijd grens van 16 jaar. Politiek actief vanaf 20 jaar.