een gemeenteambtenaar levert een wanprestatie, dit kost mij geld, kan ik ozb storneren, om schade terug te vangen bijvoorbeeld?

..deze ambtenaar komt beloften zich in te zetten niet na, waardoor hinder door wild parkeren blijft voortbestaan.......zelfs een ingehuurde jurist krijgt er geen gang in. Deze zegt dat storneren van ozb geen effect zal hebben....wat is wel een effecieve manier???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat meer info over de situatie zou handig zijn. Op basis van bovenstaande kan niemand echt iets zeggen.

Het beste antwoord

Je kunt wel de OZB storneren als die automatisch is afgeschreven. De bank zal de opdracht tot terugboeking zonder mankeren uitvoeren. Dit kan zelfs met elektronisch bankieren. Je krijgt dan wel een boete van de gemeente wegens niet (op tijd) betalen van de OZB. Jouw vordering vanwege de geleden schade is niet erkend door de gemeente en niet vastgesteld door de rechter. Daardoor is de schade niet opeisbaar en kun je de schade niet verrekenen met de OZB. Het storneren is daarom geen goed idee.

Je kunt de schade het beste zelf berekenen en de gemeente daarvoor aansprakelijk stellen. Er zal dan waarschijnlijk een uitnodiging komen om eerst eens met de gemeente te praten. Dat lijkt in jouw geval wel verstandig. Het is verstandig om bij dat gesprek een juridisch adviseur mee te nemen, hoewel dat wel veel geld kost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kijk, hier kan ik iets mee!.... dank!

Andere antwoorden (2)

nee, je mag dit niet zelf naar eigen inzicht gaan verrekenen met bijv de ozb. zou allemaal erg chaotisch worden dan.

wat je wel kan doen is de gemeente officieel aansprakelijk stellen. u zult dan wel moeten aantonen, dat u onrecht is aangedaan, waardoor u financiele schade heeft opgelopen. Desnoods kunt u de gang naar de rechter maken. uiteindelijk zou er dan een schadeloosstelling vastgesteld kunnen worden.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Storneren zal niet gaan lukken. Als je bij je bank een verzoek tot storneren doet, wordt er eerst zorgvuldig gekeken of het bedrag ten onrechte is afgeschreven. In geval van O.Z.B. zal dat nooit goedgekeurd worden. Om hier je geld terug te halen moet je andere wegen bewandelen.