Is er een grote bevolkingsgroei in arme landen?

Toegevoegd na 6 minuten:
en als er een grote of kleine is waarom is dat zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, de vruchtbaarheid (aantal kinderen per moeder) is omgekeerd evenredig met de levensverwachting en de levensverwachting houdt ongeveer gelijke tred met het inkomen.

Gelukkig zijn er niet meer zoveel arme landen. De landen in Zuid Oost Azie hebben een flinke inhaalslag gemaakt en ook in landen als Brazilie is het inkomen en de welvaart flink gestegen. De traditionele indeling van arme en rijke landen kan zo langzamerhand wel overboord. Alleen in Afrika bezuiden de Sahara is de bevolkingsgroei nog groot en zijn de mensen relatief jong, maar ook deze landen zijn bezig met een inhaalslag.

Ik denk dat de bevolking op een bepaald moment wel weer zal krimpen, vanweg de ouderdom van de wereldbevolking in de komende eeuw zou het goed kunnen dat we op een gegeven moment krimp zien.
In de bron staat een goede impressie van hoeveel er veranderd is sinds 1950, al na 1 minuut 20. Het idee van arme landen kun je

Toegevoegd na 1 minuut:
tegenwoordig wel overboord zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

over het gemmidelde niet, het getal van babies dat sterft voor de eerste verjaardag is daar in verhouding veel meer dan bv in nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Hoe kom je daarbij heb je een bron of is het een veronderstelling.
Ja er is meer bevolkingsgroei in arme landen.
Nu zijn er naar schatting ,7 miljard mensen op aarde. Vooral in ontwikkelingslanden zal de bevolking exploderen: in Afrika, het armste continent, zal het inwoneraantal vermoedelijk stijgen naar twee miljard.
ronron1212