Dat kan je niet zomaar. Daarvoor moet je kamerlid zijn:

Kamerleden hebben het recht om vragen te stellen aan leden van de regering. Dat kan op drie manieren:

* Schriftelijke vragen
Bekijk de meest actuele schriftelijke vragen. Het duurt meestal tussen de 3 tot 6 weken voor er een antwoord is. De antwoorden, en de bijbehorende kamervragen vindt u in Parlando.
* Mondelinge vragen (vragenuur)
Elke dinsdag vanaf 14.00 uur houdt de Tweede Kamer haar vragenuur. Kamerleden kunnen dan leden van het kabinet vragen stellen over actuele kwesties. De eventuele vragen vindt u die dag rond 13.00 uur op de website.
* Interpellatievragen
Een interpellatie is het mondeling vragen van inlichtingen aan de regering in de vorm van een debat. Ieder Kamerlid mag een interpellatie aanvragen. Steeds vaker kiezen Kamerleden voor een spoeddebat in plaats van een interpellatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als u zelf met een kwestie zit, waarvan u vindt, dat hier in de tweede kamer aandacht aan geschonken moet worden, dan kunt u contact opnemen met een van de tweede kamerleden.

De meeste kamerleden hebben een eigen internetsite. Anders kunt u naar de site gaan van hun partij en op die manier kijken, hoe u contact met ze kan leggen.

Makkelijke manier is een email sturen of anders een brief.

Als het aangeschreven lid vindt, dat hij iets voor u kan betekenen, dan is er de kans, dat hij/ zij oa kamervragen gaat stellen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Een manier om dit als kiesgerechtigde burger te doen is door een burgerinitiatief op te starten. Hiervoor moet je 40.000 handtekeningen halen. Het onderwerp dat je behandeld wilt hebben door de tweede kamer mag de afgelopen twee jaar niet in de tweede kamer behandeld zijn en mag niet in strijd zijn met de grondwet.

Dit is de enige manier om als burger direct een onderwerp op de politieke agenda te plaatsen. Alle andere kamervragen worden gesteld door kamerleden, zoals iemand hiervoor al antwoordde.