Zou onze nieuwe koning ook met tijd mee gaan en een nieuwe helicopter krijgen? Hoe veilig die Alouette ook mag zijn, echt representatief is hij niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een nieuwe helicopter kost een fortuin. Nu er op dit moment een discussie gaande is over de belasting vrije inkomsten van Willem en Maxima en de overige kosten van het koninklijk huis, is het niet waarschijnlijk dat er binnenkort een andere helicopter wordt aangeschaft. Bovendien kan het koninklijk huis altijd gebruik maken van defensie materieel. Een aparte koninklijke helicopter is dus nergens voor nodig.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Het koninklijk huis heeft zelf geen vliegend materiaal, de helikopters die gebruikt worden zijn van defensie (luchtmacht / marine), ook het vliegtuig dat voor staatsvluchten wordt gebruikt is van de staat en valt voor onderhoud en alles onder defensie (luchtmacht).

Zou er voor prins Willem-Alexander een nieuwe helikopter ingezet gaan worden dient de gehele vloot van helikopters van defensie vervangen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de min, ik ben gek op minnaars maar wel dat ze een reden hebben.