Kan iemand mij vertellen hoeveel mensen bij de inhuldiging van Willem-Alexander de eed afleggen, en hoeveel mensen de belofte afleggen?

Of is dit nog niet bekend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uit een onderzoek uit 2010 blijkt dat 54,7% van bestuurlijk Nederland kiest voor de belofte en de overigen voor de eed. Ik heb nog geen cijfers voor de komende inhuldiging gevonden, maar vermoed sterk dat de verhoudingen ongeveer idem zijn.