Het is een politieke beweging welke in de militaire hoek gedreven wordt doordat beaalde landen de organisatie niet serieus nemen als gesprekspartner

Toegevoegd na 7 minuten:
Lenin al stelde dat politiek ging over de vraag "wie kan wat aan wie aandoen", in het Russisch 'Kto-Kgo' (wie-wat). Politiek wetenschapper Harold Lasswell meende dat politiek gaat over "wie krijgt wat, wanneer en hoe".

Politiek gaat ook over het beslechten van morele verschillen van mening die voldoende ernstig zijn om een sociaal conflict te veroorzaken. In dit laatste geval zal een gezamenlijk overeengekomen proces van arbitrage de kans op geweld verminderen — een belangrijk doel in elke beschaving.

Derhalve kunnen we AL Qaida absoluut beschouwen als een politieke organisatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Paramilitaire om te beginnen. Dat zij ook nog zoiets als een politieke vleugel hebben is te verwaarlozen, gezien hun gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn sowieso geen politieke beweging. Paramilitair kun je ze wel noemen, aangezien ze geen leger zijn maar ze wel geapende acties uitvoeren.