Veiligheid valt onder de minister van Binnenlandse Zaken. Sinds 2011 is dit Joelle Milquet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Annemie Turtelboom is op dit moment Minister van Justitie: veiligheid en preventie valt onder het ministerie van Justitie. Zie beide onderstaande links.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De federale regering heeft 3 Ministers die, elk binnen hun eigen domein, bevoegd zijn voor veiligheid. Joëlle Milquet, als Minister van Binnenlandse Zaken, is bevoegd voor alle diensten die de binnenlandse veiligheid bewaken. Annemie Turtelboom, als Minister van Justitie, die de bevoegd is om een goede werking van de rechtbanken en hoven te verzekeren. Pieter De Crem, als Minister van Defensie, die bevoegd is voor de militaire (veiligheids)diensten in België. Maggie De Block, als Staatssecretaris voor Asiel en Migratie, is bevoegd om de migratiestroom in goede banen te leiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Justitie wordt Veiligheid expliciet genoemd, dus ook al komt het niet voor in de naam van het ministerie, zoals bij ons, Veiligheid valt in onze opinie onder Justitie http://www.belgium.be/nl/
De federale regering heeft 3 Ministers die, elk binnen hun eigen domein, bevoegd zijn voor veiligheid.

Joëlle Milquet, als Minister van Binnenlandse Zaken, is bevoegd voor alle diensten die de binnenlandse veiligheid bewaken.

Annemie Turtelboom, als Minister van Justitie, die de bevoegd is om een goede werking van de rechtbanken en hoven te verzekeren.

Pieter De Crem, als Minister van Defensie, die bevoegd is voor de militaire (veiligheids)diensten in België.

Maggie De Block, als Staatssecretaris voor Asiel en Migratie, is bevoegd om de migratiestroom in goede banen te leiden.