wat is de functie van het binnenhof?

in het verleden en het heden

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. het binnenhof in Den Haag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Functie de werkplekken van de ministers
Aan het Binnenhof zijn drie gebouwen in gebruik bij het ministerie van Algemene Zaken.
Binnenhof 17 is het adres van het Torentje. In het Torentje is sinds 1982 de werkkamer van de minister-president, de minister van Algemene Zaken, gehuisvest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Er is maar één werkplek van een minister aan het Binnenhof, namelijk die van de minister-president. Verder is er de Eerste Kamer, de oude ruimte van de Tweede Kamer en de Ridderzaal, en dat zijn dan nog alleen maar de belangrijkste gebouwen, naast die jij al hebt genoemd. Je antwoord is dus niet helemaal juist en niet volledig!
Antoni
11 jaar geleden
...en wat er in het verleden is geweest, daar hebben we het al helemaal niet over gehad...
Het binnenhof is het plein tussen de parlementsgebouwen in.

Officieel is het dus niets meer of minder dan een plein zoals je dat in elk dorp en stad vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Niet alleen het plein heet Binnenhof.
Antoni
11 jaar geleden
Het duimpje omlaag is overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel, enkel het plein heet binnenhof, de gebouwen hebben allen hun eigen huisnummer en / of naam zoals de ridderzaal, het torentje, postkamer etc.
Antoni
11 jaar geleden
Ik denk niet dat wij het hierover eens gaan worden.