Moet iemand zich inschrijven op een adres om daar te wonen?

Stel ik neem piet in huis omdat ik hem aardig vind, maar vanwege mijn toeslagen wil ik niet dat hij zich bij mij inschrijft. Kan dit dan?

Ik zou kunnen zeggen dat hij (al 2 jaar) bij mij logeert.

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor mijn is de vraag fictief, het slaat niet op mijzelf, ik ben getrouwd en woon in een koophuis.

1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft Piet nog wel een ander (eigen) adres? Is het bedoelt als tijdelijke of permanente verblijfplek? Officieel moet hij zich inschrijven na 3 maanden maar zolang hij jouw adres niet gebruikt voor persoonlijke accounts of inschrijvingen (bijv. bankrekening), dan blijft de 'logeerpartij' in een grijs gebied omdat er officieel niets vast ligt. Je moet dan ook denken aan hoe eventuele huur wordt betaald en of er wel of geen huurcontract komt.

Het beste antwoord

Nee, want dan slaapt hij merdere dagen bij jou dan bij zijn huis, en dan is jouw huis dus zijn adres.

Maak je over je toeslagen geen zorgen, deze worden niet (meer) meegeteld als je geen samenlevingscontract of iets dergelijks hebt.

Toegevoegd na 40 seconden:
*Antwoord is dus JA, dat moet hij

Toegevoegd na 1 minuut:
*Zijn inkomen, wordt niet meegeteld voor jouw toeslag. Dat bedoelde ik dus.
Het enige dat veranderd is g/w/l (naar tweepersoonshuishouden, of meer)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dankjewel Ytje, ik maak me geen zorgen hoor, was een vraag die in mij op kwam door een andere vraag. Ik woon samen in een koophuis met mijn man :-D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh haha, dacht even over jezelf :P Maar oke, graag gedaan ;)

Andere antwoorden (1)

Als een persoon langer dan 3 maanden op een bepaalde plek leeft (woont) moet hij zich op dat adres inschrijven als bewoner van dat perceel.