Hoeveel geld van 1 pakje sigaretten gaat naar de belasting/overheid in 2013?

Op Google kan ik geen duidelijk antwoord vinden. Ik weet dat je als je het koopt niet een bepaald percentage betaald, maar dat er eerder bij de invoer al behoorlijk wat accijns op betaald zijn. Ik zou graag weten hoeveel dit is in 2013, per pakje sigaretten.

Toegevoegd na 50 seconden:
Dezelfde vraag is hier al gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/financien/belasting/accijns-belasting-pakje-sigaretten.124767. Dit was echter 2 jaar geleden en ik wil graag de huidige situatie willen weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De verhoudingen zijn bijna hetzelfde als twee jaar geleden.
Alleen is de BTW omhoog gegaan en daarom zijn sigaretten duurder geworden.
Dit was het:
Op een pakje van 5,20 euro voor 19 stuks.

€2,96 accijns
€ 0,83 BTW
€ 1,41 voor de handel
In de link zie je een diagram voor de verhoudingen.

http://www.kerftabak.nl/item.html&objID=763

Dit is het nu:
Het pakje sigaretten kost in Nederland sinds 1 juli 2011 bijna 5,50 euro en vanaf 2013 ongeveer 7 euro door de extra btw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jee, 7 euro per pakje?
28 gram bewerkte tabak in 'n papiertje voor de wereldmarktprijs van 2 kilo ruwe tabak... daar zit 'n factor 70 tussen :P