Hoe vergroot je de kans om in amerika te kunnen wonen?

Ik wil na mijn school graag in Californië gaan wonen, en dan niet voor een paar jaar, maar gewoon emigreren. Ik begrijp dat niet iedereen zomaar het land inkomt, maar hoe vergroot je de kans op een greencard? Helpt een goede opleiding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je (de belofte van) een baan hebt in Amerika en zelf voor je inkomen kan zorgen, maak je meer kans op een Green Card. Bij het vinden van een goede baan kan een goede opleiding helpen. De kans op een baan in Amerika lijkt mij groter als je in Amerika ook (een deel van) een opleiding hebt gevolgd. Het mooiste zou natuurlijk zijn, als je kan werken bij een bedrijf met zowel Nederlandse als Amerikaanse banden, zoals bijvoorbeeld Shell.

Trouwen met een Amerikaanse maakt het ook heel eenvoudig (of in ieder geval eenvoudiger) om te kunnen gaan wonen in Amerika.
Antoni
11 jaar geleden
Promoveren (PhD halen) is de beste manier denk ik (veel gedeeltes van je studie kun je eventueel ook al in Amerka doen). Na een promotie ben je automatisch specialist op een onderwerp en als daar vraag naar is maakt het eigenlijk niet uit dat je geen Amerikaan bent. Een nadeel in de wetenschappelijke wereld is dat je herplaatst kunt worden tegen wil en dank, heb ik begrepen van een teruggekeerde "Amerikaganger". Bij het bedrijfsleven zal dat nog meer het geval zijn neem ik aan.