anoniem inschrijven bij de gemeentehuis is het mogelijk ?

Het gaat om vrouwen die te maken hebben bijvoorbeeld met eerwraak.Maar er zijn meerdere zaken waardoor iemand anoniem zich moet inschrijven voor de veiligheid bv.

Als je op jou naam ergens gaat inschrijven (gemeenthuis bv.) lijkt mij makkelijk om gevonden te worden. vooral als die persoon die opzoek is naar jou bij een van die instanties werkt, zoals de gemeente/zorgtoeslagen/ING/huisarts etc.

Wat houd dat in anoniem inschrijven ? ben je dan echt anoniem ?
Wie kan je gegevens wel zien als je anoniem staat inschreven?

Als jullie nog ideeën of mogelijkheiden zien vooral voor vrouwen die te maken hebben met eerwraak , hoor ik het heel graag.

veel groetjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Anoniem inschrijven kan niet maar wel kun je je inschrijven mits je dat kan aantonen dat je bedreigt wordt of anders vervolgd dat je inschrijving beschermd is en niet zo maar opvraagbaar.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je daar een bron van? Vraag me af of het helemaal klopt wat je schrijft. Een inschrijving is nooit door iedereen opvraagbaar, in verband met de wet op / van de privacy.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wet en privacy betreft is onzin!!!!!! als iemand jou zoekt dan krijgt alles over jou.In praktijk gaat het heel anders.
ronron1212
11 jaar geleden
Bij een gemmente huis kun je gewoon als je de juiste gegevcvens hebt het adres opvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan nogmaals mijn vraag, heb je daar een bron van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212 heeft gelijk, kan makkelijk geloof mij maar. Als ik jou naam heb en jou geboortedatum heb, kan ik op een heel slim manier jou gegevens en jou adres makkelijk achterhalen
Ja, je kunt bij inschrijving in het GBA vragen om geheimhouding.
De geheimhouding geldt niet voor o.a.:
•gemeentelijke en andere overheidsorganisaties
•de sociale verzekeringsbank
•notarissen en gerechtsdeurwaarders
•pensioenfondsen
•verzekeraars
Voor meer info en een aanvraagformulier verwijs ik je naar de link.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als de "stalker" bij 1 van de bovenstaande instanties werkt, zou ik bij die betreffende instantie de vraag neerleggen of en zo ja, hoe e.e.a. preventief geblokkeerd kan worden, zonder in 1e instantie een naam te noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geheimhouding persoonsgegevens kunt u aanvragen bij de afdeling GBA (Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens).
Dit kan nodig zijn als u in een Blijf-van-mijn-lijfhuis verblijft of andere veilige plaats.
Alleen overheidsinstellingen of andere instellingen met een publieke taak, kunnen ten alle tijden nog uw gegevens opvragen.

Wettelijk bevoegde instanties die uw gegevens kunnen opvragen zijn:
Inspectie SZW (arbeidsinspectie), UWV WERKbedrijf, Sociale Dienst, Belastingdienst, Ziekenhuizen, Verzekeraars, Deurwaarders, Pensioenfondsen en... Politie.

Ingeval er een persoon die op eerwraak uit is bij een dezer instanties werkt, zal daar melding van gemaakt moeten worden bij de Politie. (aangifte doen)
Van de opgemaakte klacht krijg je een kopie.
Met dit in handen als bewijs, zou ik de instantie (waar de betreffende persoon werkt) hiervan op de hoogte stellen en tevens een beroep doen op hun verantwoording van de levensbedreigende situatie door een hunner medewerkers.

Afhankelijk van de omstandigheden zegt mijn rechtsgevoel dat iemand die op eerwraak uit is, zo'n persoon nooit een taak zou mogen vervullen bij een instelling met een publieke taak.
Deze levensbedreigende persoon is op dat moment niet meer geschikt voor deze functie en moet ontslagen worden.
Eerwraak is de ultieme daad van moord met voorbedachte rade en is volgens Nederlandse maatstaven strafbaar.

Een goede vertrouwenspersoon die meer weet over zulke zaken is de huisarts.

Wellicht ten overvloede: Er is ook een cursus (schriftelijk of mondeling) waar je misschien wat aan kunt hebben: Voorlichting Training Eerwraak.
Deze helpt bewust te worden van dit probleem en wat je er zelf aan kunt doen.
E-mail: info@fmoradi.nl
Lees meer hierover op het internet door "fmoradi" in te typen.
Succes met de zoektocht !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super bedankt voor alle jou informatie. Het zou erg fijn zijn als ik die vrouw hier mee kan helpen. Ik zou je heel graag willen toelichten hoe haar situatie in elkaar zit en hopen dat je iets voor haar kan beteken, maar helaas heb ik u tele of e-mail adres niet( ik kan wel achter komen als ik iemand kende die bij de sociale dienst/zorgverzekeraar/ belasting dienst/ huisarts/gemeentehuis/ werkt en ik vriend met hem ben, maar dat is helaas niet zo.( ik heb geen vrienden bij de overheid)