Wat is het nut van de Queen guards ?

Ik bedoel, is dit puur ceremonieel of is het daadwerkelijk beveiliging?
Hebben ze trouwens ook echte munitie bij hen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

De Queen Guards zijn goed getrainde soldaten vanuit 1 regiment.
Deze soldaten zijn verantwoordelijk voor de bescherming van Buckingham Palace, St James's Palace en the Tower of London, Ook Windsor Castle valt onder deze verantwoording als mede het andere officiële verblijf van de Queen of England namenlijk Palace of Holyroodhouse. In Edinburgh, is de wacht ook verantwoordelijk voor het verblijf van de infanterie battalion in Redford Barracks.

Dus de wapens die ze hebben zijn wel geladen maar staan niet op scherp.
Hierdoor is er een minimaal risico dat er iemand perongeluk gewond raakt.
Maar is de grond wel bewaakt.

Er is 24 uur per dag een eenheid aanwezig die deze plaatsen beschermen.