Hoeveel mag ik (16) nou verdienen voor een bijbaantje?

Op deze site www.svb.nl staat er op dat ik max. 800 euro mag verdienen, maar op een ander (zelfde site) staat dat ik max. 1266 euro mag verdienen.
ik snap er helemaal niks van.
Welke is het nou? die 800 of 1266?
Wanneer krijgt mijn vader geen kinderbijslag meer?
wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In de zomervakantie mag je tot 1200 euro bijverdienen. Als je meer dan 800 euro bijverdiend per kwartaal moet je dit doorgeven.
Hier kun je berekenen wat je maximaal mag bijverdienen:

http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/levensloop/hoeveel_bijverdienen/bepaal_zelf_wat_uw_kind_mag_bijverdienen/index.jsp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Resultaat
Uw kind mag tot € 1.266 netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.266 of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomervakantie van 2012 mag uw kind met vakantiewerk € 1.300 netto extra bijverdienen. U bent wel verplicht om elk inkomen hoger dan € 800 netto per kwartaal aan de SVB door te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is dat dus totaal 1300 of juist 2566 euro met vakantiewerk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en trouwens, wat gaan ze dan doen als het ik doorgeef
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of waarom moet ik dit dan doorgeven??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1266 per kwartaal in het hele jaar PLUS in de zomervakantie nog die extra inkomsten.
Wanneer je (jouw ouders) dat doorgeven gaan ze je in de gaten houden om te voorkomen dat je er overheen gaat. Het is puur administratief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel verplicht, dus wel doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja klopt, Maar waarom moet ik dat doen,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om deze reden: Inkomsten hoger dan € 800 doorgeven aan de SVB
De bijverdiensten van uw kind kunnen het ene kwartaal hoger zijn dan het andere. Bijvoorbeeld door overwerk, teruggave loonbelasting, een vakantie- of eindejaars­uitkering. Hierdoor kan het gebeuren dat uw kind onverwacht meer verdient dan het maximumbedrag en u de kinderbijslag moet terugbetalen. Om dit te voorkomen vraagt de SVB u om zo vroeg mogelijk door te geven dat uw kind in een kwartaal waarschijnlijk meer dan € 800 netto verdient. Ook al mag uw kind bijverdienen tot het maximumbedrag, dat een stuk hoger ligt. Staat op die website.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik snap er niks van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag per kwartaal 1.266 euro verdienen. In de zomervakantie mag je 1.300 bovenop die 1.266 extra verdienen per kwartaal.
Omdat SVB wilt voorkomen dat jouw ouders ineens zonder kinderbijslag zitten, willen zij dat jouw ouders het doorgeven als je misschien of al zeker 800 euro of meer per kwartaal verdient. Dit willen ze gewoon om het in de gaten te houden.
Als je minder dan 800 euro per kwartaal verdient hoef je niks te doen met het SVB. Vanaf 800 euro moet je het doorgeven, en pas als je meer dan 1.266 per kwartaal verdiend als loon dan kunnen je ouders kinderbijslag (gedeeltelijk) kwijtraken. Snap je het nu beter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel beter, dank je wel.
Sorry voor het ongemak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geeft niet. Als het alsnog onduidelijk is en je denkt wel minimaal 800 euro per kwartaal te verdienen kun je het beste je ouders inlichten en die kunnen je dan verder informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, maar mijn ouders die snappen er helemaal niets van, omdat vroeger anders was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan neem je contact op met het SVB

Andere antwoorden (1)

Als je meer verdient dan de bedragen die op de site van SVB staan, dan krijgt je vader geen kinderbijslag voor je, verder gebeurt er niets.
Je moet je overigens wel houden aan andere regels die voor jongeren gelden, zoals het maximaal aantal uren dat een 16 jarige mag werken.