Mag je alle informatie die je op internet vindt gebruiken om een eigen informatief artikel over te schrijven zolang je de bronvermelding erbij zet?

Of moet je schrifftelijke toestemming hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Zolang je niet rechtstreeks hele lappen tekst kopieert mag dit met bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er heel wat over kunnen schrijven, maar eigenlijk kan je dan net zo goed onderstaande bron overschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor zolang je bronvermelding erbij zet is geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag zonder toestemming. Bronvernmelding is ook niet nodig. Of het netjes is is een tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In veel gevallen is bronvermelding wél nodig, om te voorkomen dat je de wet overtreedt!