Kan iemand mij uitleg geven over inzage en correctierecht?

ik moet een schriftelijke presentatie schrijven over inzage en correctierecht, maar ik kan er niet zo veel over vinden. Ik kan wel veel vinden over het UWV maar volgens mij heeft dat er niet perse iets mee te maken. Ik wil het UWV er liever buiten houden. Kan iemand uitleg geven of anders een goede site aanraden waar veel informatie op staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Inzage en correctierecht, of inzage- en correctierecht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inzage- en correctierecht

Antwoorden (1)

Inzagerecht is dat je rapportage over jezelf mag lezen. Dit betekent niet dat je de rapportage mee mag nemen. Je mag het lezen bij de instantie. Je kunt verzoek indienen voor copie. Niet per se alle aantekeningen vallen eronder. Hulpverleners kunnen ook dingen opgeschreven hebben onder kopje werkaantekeningen, die vallen buiten inzage.

Correctie-recht is dat je jouw mening erbij kunt laten zetten. De oorspronkelijke tekst blijft dan staan, maar er komt een aantekening bij dat jij het er niet mee eens bent en waarom niet. Je hebt geen recht om dingen te verwijderen.