Heeft Balkenende een vaste stoel?

Heeft Balkenende een vaste plek om te zitten in de tweede kamer? Zo, ja waarom zit hij op die plek, en hoe lang heeft men er over vergaderd om die plaats te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, hij zit als het kabinet compleet aanwezig is op de middelste stoel van vak K geflankeert door de vice-premiers. Vak K is het gedeelte binnen de 2e kamer waarin ministers/staatsrecrotarissen plaatsnemen. Merk op dat de stoelen in vak K geen wapenafbeelding in de rugleuning hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik vragen wat de reden is dat vak "K" geen wapenafbeelding heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het geen gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Op de plaats waar de voorzitter zit kun je dat ook zien. Zij heeft wel een wapen op de rugleuning, maar de griffiers niet.

Andere antwoorden (5)

Ja dat heeft die.
Omdat hij eerst-minister is.
Bijna 3 maanden, zolang duurde namelijk de kabinetsformatie. Wanneer dit niks was geworden en hij geen eerste-minister zou zijn geworden had hij niet op deze stoel gezeten. Zowel letterlijk als figuurlijk niet trouwens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hij heeft net als alle parlementariers een vaste plek in de kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de premier is geen parlementarier
Nee dat heeft hij niet, zo meteen valt het kabinet, dan dan mag hij op een andere zetel gaan plaatsnemen...

Dus hij heeft geen vaste stoel... En de Tweede Kamer is ook al niet zijn vaste plek...

Die plek in de tweede kamer is van de minister-president en dat kan zo maar veranderen vandaag en dan is het de plek van JP niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet erg vast, want momenteel kun je wel spreken over een schommelstoel voor JP.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovendien zit hij de komende tijd ook nog op de schopstoel :)