Wanneer ga ik mijn zorgtoeslag krijgen?

Ik ben in oktober 18 geworden en heb toen mijn zorgtoeslag aangevraagd. Ik kreeg vorig week een brief thuisgestuurd dat ik in 2012 nog €140 ga krijgen en ook een maand overzicht erbij waarin je kan zien dat ik in november en in december nog €69 hoor te krijgen.
Maar nu heeft iedereen in mijn familie en vriendenkring al hun zorgtoeslag gekregen en ik nog niet.
Moet ik nog een beetje wachten omdat dit de eerste keer is of is het handiger om morgen even re bellen?

Toegevoegd na 41 seconden:
Iedereen heeft het gister (20 nov.) gekregen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je een brief hebt gehad dat je het in november zou moeten krijgen, dan zou ik toch even een belletje eraan wagen. Want inderdaad, het had deze week dan gestort moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De belastingdienst keert de zorgtoeslag altijd op de 20e van de maand uit. De eerste keer kreeg ik het ook pas later.

Wat vaak ook gebeurt is dat je je bankrekeningnummer nog niet hebt doorgegeven. Je krijgt dan waarschijnlijk deze of volgende week een formulier thuisgestuurd waarop je je rekeningnummer moet invullen en ondertekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat geval zou ik gewoon even een paar dagen wachten. Je hebt immers een bevestiging gekregen van dat je aanvraag binnen is gekomen. Waarschijnlijk komt het over een aantal dagen alsnog op je rekening. Ze hebben bij de belastingdienst standaard een 'vertraging' in de verwerking van de betaling van nieuwe aanvragen. Ik kreeg het de eerste keer pas op de 27e.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook als je het via internet doet krijg je een brief thuis die je ter bevestiging moet terugsturen.
Het geld dat je hoort te krijgen, krijg je wel, gewoon in de gaten houden
Je kan bij de site van de belastingdienst inloggen en dan kan je zien welke toeslagen je krijgt en wanneer ze uitbetaald worden.
Hier heb je wel digi d voor nodig.

Toegevoegd na 52 seconden:
Site ligt eruit voor onderhoud ;)