Vooral is er terug hoop op een positieve verandering gebaseerd op de basiselementen van de grondwet : vrijheid en gelijkheid en geluk voor iedereen; De boodschap die hij continu op een mms te retorische manier uitbrengt is gedragen door intelligent idealisme. Als je zijn biografie leest besef dat die man bewondering afdwingt en niet een rijkeluizoontje was als Bush die vooral opkwam voor de petroleumindustrie en de grote inkomens. Obama staat voor hoop op een betere wereld en hij slaagt er na een jaar wonderwel al zijn verkiezingsbeloften na te komen , weliswaar met compromissen maar dat kan niet anders met een zo oerconservatieve middenstand bevolking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De werkloosheid is enorm gestegen...

Toegevoegd na 2 uur:
Verder wachten we positief gestemd af...
rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,maar dat komt door de cricis.
In ieder geval is er een basis ziektekostenverzekering voor iedereen in het leven geroepen. Voor een land als Amerika is dit een enorme vooruitgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste verschil in uiterlijk: Huidskleur
Het grootste verschil in innerlijk: Minder eigenbelang (kijkend naar oorlog en zijn investeringen in wapenfabrieken)
Grootste verschil in campagne: Internet
Grootste verschil in uitvoering van beloften: Ziektekostenverzekering voor (bijna) iedereen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De progressieve Amerikanen zien eindelijk een sprankje licht aan 't eind van de tunnel......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb mijn antwoord per abuis als reactie gemeld. maar hier komt ie nog een keer. Dat Bush een rwpublikein is en Obama een democraat wist je waarschijnlik al.
Het verscil is m.i. dat Bush zijn oren meer naar het kapitaal liet hangen en dat Obama wat meer voor het volk wil betekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
republikein neem ik aan? :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,min hap rt nog w l ns! Pur llnd!
Obama is verzoenend en dat is een schril contrast met GW Bush... En dat heeft hem de Nobel-prijs opgeleverd en dat is een radicale verandering... De koers van een land verander je niet zomaar, omdat het langzaam gaat, maar dekoers is veranderd, alle hulde aan Obama...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Colinda;

Dat kunnen wij al helemaal niet beoordelen en de Amerikanen zelf ook pas in de loop van Obama's (eerste?) termijn als president. Zo snel zijn de veranderingen in het dagelijks leven niet merkbaar. Wat er wel veranderd lijkt te zijn is de toon en de sfeer in de internationale betrekkingen en de berichtgeving vanuit het Witte Huis; dat klinkt allemaal wat meer hoopvol en menselijk dan voorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als George Bush een puinhoop achterlaat dan ruim je dat niet zomaar op. Het is een misvatting dat als het goed of slecht gaat in een land dat dat komt door de huidige regering. Veranderingen werken heel log door.

De positieve verandering is dat in Amerika nu niet meer zo een driftkop zit die graag oorlog wil voeren, maar een president die op een positief opbouwende manier veranderingen wil doorvoeren. Hij zal zich nog moeten bewijzen, maar naar mijn mening is het nu nog te voorbarig om een uitspraak over hem te doen.

Een groot verschil met de mislukte aanslag onlangs is dat Bush weer ruig iets gezegd zou hebben over het "uitroken van de vijand", terwijl Obama rustig kritiek durft te geven over zijn eigen veiligheidsdienst. Dat vind ik ballen hebben.