Hij bedoelt: Ik haat niet de mensen maar het geloof.

Toegevoegd na 44 seconden:
Dus niet de mensen die de Islam aanhangen, maar de Islam als religie.

Toegevoegd na 26 minuten:
Voor de goede orde: het is niet mijn mening...
rose
14 jaar geleden
Wilders, formuleert deze stelling bewust zo, zo kan men nooit zeggen dat hij een bepaalde groep mensen niet mag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
discriminatie mag niet. +1
Hij zal op zich aan moslims als individu/mens geen haatgevoelens hebben!!! Geen kind wordt geboren met direct haat jegens anderen. Dit ontstaat pas later door invloeden om ons heen!
Echter, het willen doen overheersen en de daarbij bijkomend optredende geweldsspiraal van de religie zal hem zeker, en vele anderen met hem, niet aanspreken. Er lijkt binnen dat geloof een cultuur te zijn van indoctrinatie en een haatdragendheid jegens het westen of anders denkenden. Respect en/of verdraagzaamheid jegens andere religies en anders gelovigen zijn op dit huidig moment niet hun prioriteit! Alsmede lijkt het, dat van een democratisch regeerstelsel in tal vanhun samenlevingen ook al geen sprake van is. Vrije meningsuiting, oppositie, mensen(vrouwen)rechten?
Op dit moment spelen er wel oppositie/positieve invloeden in hun huidige samenlevingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Islam is het probleem, niet de volgers van dat geloof... Dat is wat hij zegt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of deze vraag lang blijft staan. Nu gaat deze over de benadering van Wilders jegens de moslims en de Islam dus misschien dat zo'n vraag wel mag.

Een vraag gerelateerd aan de mening van Moslims over Nederlanders verdwijnt hier binnen een uur.

Succes dus.

Maar goed, antwoord op je vraag.

In Nederland wonen heel veel Katholieken, maar weinig die de Paus bijv. serieus nemen. Zelfde gaat op voor de meeste Moslims in Nederland, die staan ook niet te juichen als er weer ergens een bom afgaat.

Wilders heeft zijn pijlen gericht op de Islam omdat deze steeds extremer wordt vertaald door Islamistische geestelijken. Wilders wil deze geestelijken en hun extremistische volgelingen Europa uit.

Wilders geeft vervolgens aan dat heel veel niet westerse criminelen tevens moslim zijn. Net zoals een crimineel uit Spanje waarschijnlijk Katholiek zou zijn.

Of het verder verstandig is van Wilders om zo extreem uit de hoek te komen en of hij gelijk heeft is een discussie, en daar waag ik me niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft inderdaad geen directe haat tegen het individu maar tegen de leer van de Islam. Doordat de Islam bepaalde dingen leert die door de aanhangers er van worden volbracht heeft Wilders indirect natuurlijk ook een hekel aan deze mensen al zal hij dit nooit toegeven.

De Islam leert namelijk dat de moslims moeten strijden tegen iedereen die niet Allah aanbidt als enige god. Er wordt eigenlijk een vrijbrief gegeven in de Koran om geweld te gebruiken tegen niet-, of anders gelovigen.

Soera 9 vers 29 :
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Blackjag;

Dat is een poging van Wilders om het dicriminerende karakter van die uitspraak te verminderen. Alsof er zonder moslims een islam zou kunnen bestaan.

Toegevoegd na 23 uur:
s'je vergeten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening zegt hij dat puur om zich in te dekken. Zodat hij niet beschuldigd kan worden van haat jegens een persoon of groep personen.

Hij kan wel zeggen dat hij geen hekel heeft aan Moslims, maar daar handelt hij niet naar. Lees hier maar eens zijn uitspraken: http://www.watwilwilders.nl/WildersdiscrimineertMoslims.html

Hier komt vaker het woord Moslim voor dan het woord Islam.

Ik vind het deels vergelijkbaar met een uitspraak a la "Ik heb niks tegen negers, maar wel wat tegen kroeshaar". Ik weet het, niet helemaal hetzelfde, maar mijn gevoel roept deze vergelijking op bij een dergelijke uitspraak van Wilders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is netzoiets als: ik heb geen hekel aan vrouwen, maar wel aan de jurken die ze dragen. Of: ik heb geen hekel aan christenen, maar wel aan de bijbel. Als je een hekel hebt aan de Islam heb je per definitie ook een hekel aan de aanhangers ervan. Of ben ik gek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Islam is het geloof met de Koran als handleiding. De Moslims hangen dit geloog aan. Te verhelijken met het Christendom (bijbel) en christenen.
Als je het handboek (Koran) leest zul je de uitspraak van Wilders begrijpen en staat ons nog heel wat te wachten. Overigens weet de bijbel er ook weg mee, maar toch minder extreem.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, het was al laat!
geloog=geloof
verhelijken=vergelijken