Mag je als burger een politiecap dragen?

Ik heb ooit een originele politiecap gekregen en draag deze ook regelmatig.
Is dat eigenlijk wel toegestaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Als je verder geen politie-uniform aanhebt maar een fleurig Hawaii-shirt en felle broek: geen probleem. Je mag je zelf alleen niet voordoen als diender, en je zo kleden is dus strafbaar. Eén pet maakt nog geen zomer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
freek, ik ben een man op leeftijd doe zich achter een rollator voort beweegt en die zeker met dit weer, geen Hawaii Shirt draagt.
Nee, ik denk niet dat men mij als diender beschouwt.
Daarbij is de pet ook meer voor de winter bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien denken ze wel dat je een undercover agent bent, met een geheime straalaandrijving in de rollator;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lok-oudere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik van het logo is wettelijk verboden: http://wetten.overheid.nl/BWBR0006063/geldigheidsdatum_26-10-2012
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier staat slechts informatie over het auteursrecht betreffende het handboek, niets over de kleding.

Andere antwoorden (1)

Neen

Het logo van politie is beschermd en mag enkel gedragen worden door politieambtenaren in functie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie zo juist toegevoegde bron.