Wie op het gemeentehuis in Gouda heeft de beslissing genomen om mensen met een taxi (500 euro per dag) naar een inburgeringscursus te brengen?

Is dat de beslissing van 1 persoon en wie is dat dan (functie bedoel ik, niet de naam) of wordt zoiets besloten door de gemeenteraad? Wie neemt dit soort besluiten? Ik vraag me dit af omdat het wel van gemeenschapsgeld gebeurd.

Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Toegevoegd na 11 uur:
Er is een groepje dat per dag heen en weer gereden wordt en dat kost 500 euro, niet per persoon, maar wel bijna.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenmalig die taxirit of ging dat vaker zo?

Antwoorden (5)

Ik vind dat dit niet kan, maar blijkbaar hebben ze daar geen goeie moderator.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal toch goedgekeurd zijn door de gemeenteraad.

Maar hoe komen de taxi's zo duur in Gouda; zijn ze van goud gemaakt? Een taxi van 500 euro vind ik wel heel prijzig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het college van burgemeester en wethouders van Gouda uiteindelijk.
Integratie betekent in de ogen van de politieke elite dat inburgeraars zoveel mogelijk in de watten moeten worden gelegd. Men gaat er van uit dat de 'gewone burger', die ondanks hard werken de touwtjes nauwelijks nog aan elkaar kan knopen, het wel redt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om mensen,die of lichamelijk gehandicapt zijn,of op meer dan één uur reisafstand van de cursusplek wonen.
Het besluit is waarschijnlijk door een (barmhartige)ambtenaar genomen,maar wel met toestemming van zijn meerderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mensen verplicht om een opleiding te volgen en ze zijn om een of andere reden niet in staat om zelf voor vervoer te zorgen, vallen ze waarschijnlijk onder de regeling voor leerlingenvervoer...
Hier rijdt ook elke ochtend om 7 uur een taxi voor om mijn buitenaardse zoon die probeert in te burgeren via het bijzonder onderwijs op te halen, lang leve Nederland!