Hoe kun je een Green Card aanvragen en afstand doen van je Nederlandse Nationaliteit?

Mijn familie wil graag immigreren naar de Verenigde staten. We hebben daar geen bloedverwanten maar wel veel vrienden. Deze mensen wonen al meer dan 30 jaar daar en hebben de Nederlandse nationaliteit niet meer. Het lijkt of er steeds weer nieuwe regels komen voor het aanvragen van een Green Card.

Toegevoegd na 8 uur:
Ik doe mee met de loterij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag al gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/green-card.213367
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/vakantie-reizen/rede-zomaar-green-card-verkrijgen.341424
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het belangrijkste is afstand doen van de Nederlandse nationaliteit.

Antwoorden (1)

Dat gaat niet zomaar ; voor het verkrijgen van een Greencard, ofwel een vergunning je te vestigen in de VS moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen :

Je moet langer dan 3 jaar met een US staatsburger getrouwd zijn - at ben je blijkbaar niet.

OF

Je moet directe familie in de VS hebben met een Amerikaans paspoort of een Green Card - die heb je ook niet schrijf je.

OF

Je moet werken voor een internationaal bedrijf op een Amerikaanse vestiging , waarbij het bedrijf een Greencard voor je kan aanvragen

OF

Je moet een aanvraag doen voor een EB5-visum (dan moet je 500000 dollar in Amerikaans onroerend goed investeren, als je investering na 2 jaar nog steeds actief is wordt je visum een Greencard) - dat lijkt me ook niet echt de makkelijkste weg.

Dan blijft er dus eigenijk nog maar één optie open, en dat is meedoen aan de Green Card Lottery met gunstig resultaat - tweede link.

Al met al is het dus zo makkelijk niet je zomaar in America te vestigen (en dan zeggen ze dat Nederland streng is.....) Je moet OF al binding hebben met het land, OF substantieel aan het land kunnen bijdragen. Zomaar voor de lol emigreren is er niet bij.

Een Grencar is overigens niet hetzelfde als Amerikaans staatsburger worden ; dat is nog weer een stapje verder op de ladder. Daarvoor moet je er eerst al ZIJN, en dat lijkt nog ver weg.....