die kan je terugvragen bij de politie en/of het cjib, je doet in principe een beroep op de Wet Omtrent Bestuur, je mag de overheid controleren.

dit word vaak gedaan bij verkeersboetes, in combinatie met een bezwaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag is te summier vwd informatie die je geeft. Wat voor proces-verbaal is het, wat is jouw rol in de zaak etc etc etc. Als verdachte heb je recht op inzage in de door jou afgelegde verklaringen, ook zonder je advocaat. Bij bijvoorbeeld verkeerszaken kan je nadat een proces-verbaal is opgemaakt een copie opvragen bij de Stichting Proces-Verbaal in Zoetermeer.
Bij simpele verkeersboetes kan je een brondocument opvragen bij bijvoorbeeld het CJIB/CVOM.
Kortom er zijn nogal een aantal mogelijkheden.