Is een camera op de politiehelm wel zo'n goed idee?

Ik kan me voorstellen dat er figuren zijn die dat ding zo snel mogelijk willen uitschakelen.met de daarbij behorende gevolgen voor de agent/e.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Op zich geen slecht idee, maar wat me opviel in de reportage hierover op 't journaal was dat de camera's zo opzichtig op de helm zitten, en dat een politieagent zelfs verplicht is te melden dat wat hij/zij ziet op dat moment gefilmd wordt. Lijkt me niet verkeerd als er iets soepeler omgegaan zou worden met het onopvallend filmen in de openbare ruimte. Het voorbeeld in de bron spreekt wat mij betreft boekdelen.

Het verzamelen van camerabeelden kan zelfs twee kanten op werken; als je je onheus bejegend voelt door een agent, dan kan aan de hand van dezelfde camerabeelden nagegaan worden of dat al dan niet zo is. Stuk objectiever dan een naderhand uitgetypt proces verbaal. Al zou je 't niet altijd zeggen, politieagenten hebben ook een voorbeeldfunctie. Het zou voor hen makkelijker waar te maken zijn als ze niet puur uitgedost worden als levende flitspaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is heel dubbel. Aan de ene kant heb je wel het tuig in beeld maar ik vrees dat het averechts werkt en juist agressie oproept...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Dat denk ik dus ook.
Ja goed idee... Idiote raddraaiers verdwijnen altijd in de anonimiteit. Op film en oppakken die sukkels. Lekker laten zitten tot volgend nieuwjaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het nog te vroeg is om hier iets over te zeggen. De tijd zal het leren wat de voor en nadelen zijn en of de politie hierdoor meer gevaar loopt...
Maar ik vind het wel goede vraag +1!
14 jaar geleden
Heel slecht idee... Super super slecht...

De reden is de volgende: De rijken en slimmerds gaan ook camera's dragen... Dan laat ik het aan de lezer over om te beseffen wat voor slechte ontwikkeling dat dat wel niet is...

De politie beseft één ding totaal niet, en dat is dat veiligheid/onveiligheid een morfogenetisch veld is... Trek je ergens veiligheid naar één plek, zal rondom die plek de veiligheid dalen, maar je MAAKT er niet MEER veiligheid door, maar verlaagt op andere plekken de veiligheid...

Heb je een stad en plaatst van de 100 plekken op tien plekker camera´s, dan zal er in de 90 andere plekken MEER door het rood gereden worden... Zo ook met camera´s op helmen... De politie gaat in zijn eigen voet schieten, ze worden op den duur zoals in Amerika op ze gejaagd en vanuit hinderlagen beschoten, gesniperd... Wij volgen ze in alles...