Waar kan ik een zwartwerker aangeven ?

Iemand in de straat loopt na zijn gewone werk zwart bij te werken ,en pikt al het werk van aannemers in

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
40.5K

Antwoorden (4)

Je kan hem haar aangeven bij meld misdaad anoniem 0800 7000.
Mocht de persoon in de Bijstand lopen, dan moet je er niet te veel bij voorstellen.
Vaak krijgen ze een waarschuwing, omdat een korting op hun uitkering sociaal gezien niet kan, omdat ze het zgn al zo moeilijk hebben, ze mankeren van alles als ze moeten werken, maar zwartwerken kunnen ze wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het verhaal werd gesproken over zijn gewone werk, betreft hier dus zwarte bijverdiensten naast wit werk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien word.je.echt wel gekort op je uitkering. De eerste keer 10 procent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste,als je in de bijstand zit mankeer je niet van alles want dan heet het ziektewet en later een WAO uitkering oid dus die uitspraak klopt al niet!
Ten tweede hebben personen die een bijstandsuitkering hebben het niet zgn moeilijk maar moeten ze wel degelijk bij elke cent die ze uitgeven eerst 10 keer nadenken!
Ten derde wordt er zoals Niels ook zegt,WEL gekort op de uitkering!
Als laatste vraag ik me af waarom je iedereen die in de bijstand zit over één kam scheert en daarmee ook nog eens discrimineert!?!?
In principe bij de belastingdienst: "Indien u een vermoeden van fraude heeft kunt u contact opnemen met de FIOD-ECD. Dit onderdeel van de Belastingdienst houdt zich bezig met fraudebestrijding en opsporing."
Maar er is een Xbedrag wat je zwart mag bijverdienen, bel anders met de belastingtelefoon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat goed wil doen dan moet je eerst zelf de "zwart" werker aanspreken op zijn gedrag. Dan alleen kun je jezelf overtuigen van de houdbaarheid van jouw grief.

Dan kunnen er 3 dingen gebeuren:
1. je krijgt klappen van de aangesprokene, je vermoeden is dus terecht en aangifte is gerechtvaardigd.
Voordeel is dan dat je van elkaar weet en wat er kan gebeuren.

2. je krijgt uitleg van de aangesprokene, waarom hij zoveel bij werkt naast zijn baan en geeft hij misschien inzicht in zijn financiële situatie. ('t is tenslotte crisis)

3.Hij zegt dat hij werkt in opdracht van zijn baas, ook na werktijd, dat heten dan overuren.

Wat je niet moet doen is anoniem iemand aangeven op vage vermoedens. Dat deden ze in de oorlog en dat heeft veel mensen onnoemelijk veel leed gebracht.
Het levert ook weinig respect op van degenen aan wie je aangifte doet.

Tenslotte voor de volledigheid: aangeven van personen in een economisch delict kan bij de politie, de belastingdienst en de gemeentelijke sociale dienst of het UWV (bij uitkeringsfraude).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangeven is niet meer dan je vage vermoedens uiten tot iemand die kan onderzoeken of ze juist zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vergelijking met de oorlog is niet juist, omdat het rechtssysteem toen niet functioneerde. Op basis van een aangifte kon - naar verluid - iemand al worden afgevoerd naar een concentratiekamp. De vergelijking is ook gevaarlijk, omdat als mensen zo denken, allerlei criminaliteit moeilijk opgespoord kan worden, zoals kindermishandeling. Mensen willen 100 % zeker weten dat een kind wordt mishandeld voordat ze een melding doen. Het is beter om bij een vermoeden van kindermishandeling een melding te doen, zodat de melding onderzocht kan worden en op tijd kan worden ingegrepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pedro,ik vind dat je wel erg diep in gaat op de opmerking van Beer over de oorlog!
We hebben het hier over iemand die bijklust,NIET te vergelijken met zware criminaliteit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pedro,je gaat geen aangifte doen van kindermishandeling bij alleen een vermoeden.
Je maakt mensen kapot op die manier!
Vooral als dit soort aangiften onterecht is,wat nogal eens voorkomt!
Het stempel wat je krijgt bij een onterechte aangifte raak je nl. NOOIT!!! meer kwijt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Jack,het is heel belangrijk om eerst, maakt niet uit of het nou om kindermishandeling,wat voor mishandeling dan ook,criminaliteit,alles wat officieel wettelijk verboden is,eerst grondig uit te zoeken voordat je,wat voor stappen dan ook,onderneemt! Stel dat je het helemaal fout hebt dan zouden deze mensen toch voor hun hele leven getekend zijn!
Zorg er voor dat je kunt bewijzen dat iemand er zwart bijwerkt.
Dan nog is het zo dat als iemand naast zijn baan 's avonds klusjes doet,dit niet direct betekend dat deze persoon illegaal bezig is.
Het is nl. niet verboden om 's avonds naast je reguliere werk jezelf te verhuren om bepaalde klussen te doen.
Als de persoon gewoon zijn belastingen afdraagt is er niets aan de hand.
Dus ik zou zeggen weet waar je aan begint.
Ga er niet meteen van uit dat het "niet goed" zit en zorg dat je je beweringen hard kunt maken met bewijzen.
Als de persoon er af en toe eens iets bijklust zal de belastingdienst waarschijnlijk niet eens de moeite nemen de zaak te onderzoeken...
Dus nogmaals,loop niet te hard van stapel want je kunt als je klacht onterecht is en de "klusser" komt er achter van wie de klacht afkomstig is ook nog worden aangeklaagd wegens smaad en/of laster