Is er een politieke partij, die tegen het invoeren van het voorstel alcohol vanaf 18 jaar, is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is toch probleem. Je zal triest zijn als je geen leuke avond kan hebben zonder alcohol. En dat vinden de brouwerijen ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je moeilijk doet over de alcoholgrens op 18 jaar, dan ben je zeker nog geen 18 en mag je sowieso al niet stemmen xD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hersens zijn toch niet al uitgegroeid op je 16e? dus waarom zou je al beginnen met het doden van hersencellen?

Antwoorden (3)

Volgens mij heeft geen enkele politieke partij zich daar negatief over uitgesproken maar de VVD en de PVV hebben gezegd dat ze drie jaar willen wachten op een evaluatie van de regels die wel op 1 januari ingaan: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol/alcohol-in-de-wet maar ik geloof niet dat dat een breekpunt wordt bij een eventuele kabinetsformatie.

De volgende partijen zijn zeker vóór het invoeren:
Christenunie
CDA
PVDA
Groenlinks
SP
SGP
PvdD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
D66, PVV en VVD zijn tegen dit voorstel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn, voor zover ik de verkiezingsprogramma's heb bekeken (alle grote partijen) geen partijen die expliciet aangeven tegen de verhoging te zijn. Er is wel een aantal partijen dat ook niet aangeeft ervóór te zijn (VVD, D66, PVV o.a.). Dat zou te maken kunnen hebben met een vaak gehoorde twijfel over of het verhogen van de alcoholleeftijd eigenlijk wel de oplossing van de problemen (comazuipen o.a.) is. Sommigen zijn namelijk van mening dat beter eerst ingezet kan worden op het goed naleven en controleren van de leeftijdsgrens van 16, voordat je na moet gaan denken over een verhoging ervan.