Zit er een leeftijdslimiet op een presidentschap?

Kan ik als ik 86 of 101 jaar oud ben nog president worden?

Toegevoegd na 2 uur:
President van Nederland.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Waarvan zou jij dan president willen worden. Van een of andere vrouwenbeweging?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan Femke Halsema dan geen president worden als ze de kans krijgt?
Amadea
11 jaar geleden
Nogmaals: president waarvan dan? Mijn oma was bijvoorbeeld president van de christelijke vrouwenvereniging in haar woonplaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie toevoeging.
Amadea
11 jaar geleden
Aangezien Nederland een koninkrijk is en dat voorlopig ook zal blijven, is het niet mogelijk dat Femke Halsema president wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reacties :) Maar het zou wel kunnen dus ;) Ik merk wel dat politiek niet mijn sterkste kant is, maar nu Nederland een koninkrijk is, wie heeft er dan het laatste woord over veel dingen?

Het beste antwoord

Nee kan je niet :-) je bent geen geboren Amerikaan. Maar er is geen echte leeftijds limiet je moet alleen gezond van geest zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heeft die Amerikaan ermee te maken?? Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vage vraag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederland heeft (had) toch ook een president, of niet? Ten minste, daar ga ik vanuit. Anders had ik er wel president van Amerika bij gezet. Ik ga er ook vanuit dat we ooit weer een president krijgen, of zie ik dat verkeerd? @Deaal, in je antwoord zeg je eerst, "nee, kan je niet" en vervolgens is er geen vaste leeftijdslimiet en kan het als je gezond van geest bent?!? Met alle respect, maar ik volg je niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de Amerikaanse president . Wij hebben geen president alleen een minister president maar die is niet het staatshoofd dat blijft namelijk in een koninkrijk de koning of koningin
En zolang de grondwet niet word aangepast blijven wij een koninkrijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jazzz, bedankt voor je reacties. Jij maakt het duidelijk ;) @deaal, nu snap ik je antwoord. Ik zal met deze vraag idd geen MINISTER president worden :p Dat was eigenlijk wel wat ik bedoelde, maar door gebrek aan kennis hierover heb ik de vraag idd wat onduidelijk gesteld. Wel weer iets geleerd :)

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, maar Nederland en België hebben geen president.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@vdijken, als je iets meer duidelijkheid had geboden over "waarom" het een vage vraag zou zijn en ook in je antwoord iets had geschreven over het "hoe" of "waarom", had je van mij nog een + gekregen. De vraag was misschien niet duidelijk, maar ik heb wel het idee dat je het begreep, dus waarom dan geen duidelijke uitleg? (neem me niet kwalijk als de laatste 2 zinnen niet kloppen, maar zo zie ik het nu) Toch bedankt voor je antwoord, het is een klein puzzel stukje dat ik zelf heb moeten plaatsen en wat door andere reacties (puzzel stukjes) 1 geheel is geworden. Deaal en jazzz gaven uiteindelijk de doorslag waardoor ik iets geleerd heb, namelijk; Dat het "minister" president had moeten zijn. Ik wist niet beter, en misschien jij ook niet, dus een 0,6 plusje voor jou :p afgerond 1 hele ;)