Is de burgerlijke stand van Dan(t)zig (nu Gdansk) gedigitaliseerd en zo ja bereikbaar via internet? En zo ja waar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De burgerlijke stand van Gdansk zal zeker gedigitaliseerd zijn. Maar of het voor jou van belang is, of alles keurig netjes, en snel vindbaar in de computer zit, of dat de hele boel in een kaartenbak zit, dat is nog maar de vraag.

Hooguit zou een inwoner van Gdansk digitaal zijn verhuizing kunnen doorgeven, maar b.v. inzage in het register, of achterhalen van het adres van een inwoner is echt onmogelijk. Als je iets wilt weten (over iemand anders) die in Breda of Groningen woont, dan is dat i.v.m. de wet op de privacy ook onmogelijk. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het in Gdansk anders zou zijn.

Ik heb geen idee waarom je graag via internet in de GBA van Gdansk zou willen bladeren, maar als dat b.v. is voor genealogisch onderzoek, dan zal dat, rekening houdend met een termijn van tussen de 50 en 100 jaar, zeker mogelijk zijn.

Hier een link naar een Duitstalige site over Gdansk. (ik neem gemakshalve aan, dat je Duits net iets beter is dan je Pools). Aan de rechterkant vind je in de 2e tab een link naar een Duitstalig forum, dat goed loopt. Als je je daar registreert, zou je je vraag daar kunnen stellen, en zou je doorverwezen kunnen worden naar b.v. archieven en/of bibliotheken.
http://www.danzig.de/
Succes!