Hoe vinden ze criminelen terug nadat deze gewond zijn?

Als ze naar iemand op zoek zijn die gewond is geraakt bij bv een misdrijf of illegaal iets, maar bij de achtervolging ontsnapt is. Moet de politie dan alle ziekenhuizen af gaan bellen of diegene daar gebracht is of dat diegene daar zelf heen is gegaan? Is daar een landelijke databank voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Artsen moeten de privacy van hun patienten beschermen. Bovendien zal de betreffende crimineel niet melden dat hij door de politie achtervolgd is. Een databank gaat dus niet werken. Ik weet niet zeker of een ziekenhuis de informatie over patienten zomaar zal geven, zelfs aan de politie. Concluderend denk ik dat zo'n crimineel niet gevonden zal worden, in elk geval niet zomaar...

Het beste antwoord

Zij bellen de ziekenhuizen en huisartsen posten in de omgeving .
En het signalement wordt doorgegeven aan alle politiebureaus in de omgeving .
En als er een kans bestaat dat een speurhond een spoor kan vinden dan wordt er een speurhond ingezet .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De politie volgt gewoon het spoor van bloeddruppels en treft daar op het eind de onverlaat aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Csi fan? Hahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik ergens de schurft aan heb, zijn het wel Amerikaanse detective series.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Ja hoor dat is standaard bij de politie. Alle ziekenhuizen in de streek afbellen. Als hij ernstig verwond is blijft hij er meestal niet lang mee rond lopen. Ze passen dit ook toe als er bijvoorbeeld vermist is. Ze bellen dan ook naar ziekenhuizen of er niet iemand is binnengebracht. Ze doen dit niet alleen als ze zeker zijn als iemand gewond is.