De klimaattop is een politiek spelletje. Hier wordt onderhandeld en afspraken gemaakt waarin elk land zijn eigen kwaliteiten naar voren wil laten komen met als doel om "gezien" te worden op de wereld.
Wat je dan niet moet doen is om de daadwerkelijke problemen op tafel te gooien want dan kun je je vingers branden en wordt je niet gezien als een positieve weldoener die het beste et de wereld voor heeft maar als dat land met het wijzende vingertje.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In mijn mening:

Omdat politici vaak weglopen voor de moeilijke gevallen, ook als dat echt de oorzaak is. We weten allemaal dat als de bevolking inde wereld tot 20% van de huidige grootte wordt terug gebracht, we opeens een groot deel van de CO2 besparingen gehaald hebben, zonder onze productie methodes aan te passen. Maar goed. Je komt dan in het grijze gebied van eigen keuze in levensstijl. Een regel zoals maximaal 1 kind zoals in China lange tijd strict gehateerd werd is in het westen ondenkbaar. Daarom heeft het geen zi o hir al te veel over te praten: De overheden hebben geen middelen om echt iets tegen bevolkingsgroei te doen.

Daarnaast hebbend e rijke geindustrialiseerde landen eerder bevolkingskrimp dan groei. En is het niet interessant voor de grootste vervuilers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze nu al nergens naar willen luisteren waarom dan gepraat over de groei van de bevolking.De regeringsleiders zitten wel goed qua geld dus voor hen is het geen probleem om rond te komen.maar de bevolkng heeft buiten europa maar een recht en dat is het aanrecht als er al is.Vrouwen hebben geen enkele inspraak en hoe wil je dat dan van de grond tillen.Door het stelsel geld met al z'n verrijkingen voor enkel een hoge top blijft er niets over voor de rest.(het gewone volk)Met titels en valsspelen hebben ze dit door de eeuwen heen voor elkaar gebrouwen.Moeten de mensen in de 3e wereldlanden kinderen nemen om later voor ze te zorgen.Mogen ze in India bijvoorbeeld noch steeds geen echoscopie laten maken anders zijn ze bang dat wanneer het een meisje is het gedood word of na de geboorte verwaarloosd word.Er geen rem op het mannelijke gedeelten van de bevolking is om wat logischer te denken over geboorte beperking.De meeste landen gedomineerd worden door mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's nu nog een stap te ver, en zou de aandacht afleiden van de acute problemen. 16,4 miljoen Nederlanders dragen (veel) meer bij aan de uitstoot van broeikasgassen dan 160 miljoen Bengalen. Dat maakt met niet te verkopen met het beschuldigende vingertje wijzen naar Aziatische landen met een hoge bevolkingsgroei, en zal hooguit veroorzaken dat er nog meer dan nu een welles-nietes-spelletje gespeeld zal gaan worden tussen de westerse wereld, de opkomende landen, met tussendbeide de olieproducerende landen die lekker kunnen stoken om er toch vooral voor te zorgen dat er helemaal niets verandert, en de wereld lekker doorgaat met het oproken van aardolie en blind streven naar economische groei, en dus ook stijgende bevolkingsaanwas.