Kan mijn man gekort worden op zijn wajong uitkering als ik ga werk?

hallo ik wil graag naar werk terug , maar mijn hebt wajong siend 18 jaar hij nu 30 , maar ik ben bang als ik ga werk mij man krijgt minder geld... .we hebben 2 kinderen en met his uitkering is niet genoeg ..bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Een Wajong krijg je als je bent afgekeurd, dus niet kan werken. Daar mogen ze dus niet aan komen. Als ze hem korten op jouw inkomen, dwingen ze hem dus om te gaan werken voor hetgene hij minder krijgt. Dat mogen ze niet doen. Alleen een uitkering die je van de gemeente krijgt, kan op gekort worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wajong is persoonsgebonden, dus jouw inkomen heeft geen invloed op zijn uitkering. Alleen als hij een toeslag zou ontvangen bovenop zijn uitkering omdat zijn uitkering zelf lager is dan het sociaal minimum, dan kan het wel zijn dat de toeslag omlaag gaat of helemaal stopt. Maar de uitkering zélf, die blijft gewoon hetzelfde.