kan je als au-pair nog een bepaalde uitkering krijgen?

ik ga als au-pair werken, maar ik moet wel mijn zorgverzekering betalen, en daar gaat al een heel groot deel van het ''zakgeld'' naartoe, ik heb wel eens gehoord over een scholierenbijdrage van de overheid, ik ben nu 18,net geslaagd en ga dus pas het jaar erna studeren

iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je woont en werkt in het buitenland, kan je van de Nederlandse overheid geen uitkering verwachten.

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het ontvangende land jou nog extra zal willen betalen naast je zakgeld. Als je dat zeker wilt weten, zul je de regelgeving van dat land moeten napluizen.

Jouw probleem is dat je zakgeld te laag is. In plaats van de oplossing bij de overheid te zoeken, kun je beter kijken of er een organisatie is die beter betaalt, of ervoor zorgen dat je extra kunt werken naast je au-pairwerk. Bestaat er geen mogelijkheid om normaal werk te vinden in het land waar je naar toe wilt?