Waarom bouwt israel nog steeds nieuwe nederzettingen op palestijns gebied?Er is toch nog steeds plaats zat in israel zelf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Israel zit al vele jaren in een politieke impasse. Het land is ernstig verdeeld tussen 'haviken' - rechts, en een veel vreedzamere linkervleugel. De rechtse partijen blijven vasthouden aan hun historische aanspraken van het land, inclusief de bezette gebieden, terwijl de linkervleugel beseft dat alleen vrede het land kan helpen.
Vroeger was het leven daar simpeler: Alle Arabieren wilden het land met inwoners en al de zee induwen, toen was er éénheid, puur om te overleven.
De rechtervleugel heeft het land in de klem en die worden 'geholpen' door militante Palestijnen die maar raketten blijven afvuren op Israelisch grondgebied.
We zullen eens zien, of de ontvanger van de Nobelprijs voor vrede zijn - wel heel vroeg uitgereikte prijs - waar kan maken.
Laten we het hopen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat rijke amerikaanse Joden daar heel veel geld insteken, om dat dus mogelijk te maken.

Ik vraag me af of de Joden in Israel zelf daar nu wel zo blij mee zijn. Voor het vredesproces heeft dit geen positieve gevolgen.

Men vergeet vaak dat er meerdere meningen zijn in Israel en men scheert alle inwoners over een en dezelfde kam.

Net zoals in Nederland zijn er verschillende politieke partijen en is er verschil tussen de ene Jood (israeli) en de andere.

Erg mooi en interessant land. Jammer van de problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat volgens de bijbel dit stuk land aan Israël toebehoort. De fanatieke orthodoxe joden vechten hier voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Bijbel zat niet echt een kaart met grenzen.
Dit probleem is supercomplex... En er is niet zomaar een antwoord opgelost...

Het begon al net na de tweede wereldoorlog, Ben Gurion, die een stuk land kreeg dat helemaal woestijn was, en omdat het woestijn was, gaven ze het aan hem om er een land van te maken... En wat gebeurde, ze maakten er een oase van in no time, en toen waren de ogen snel scheef, toen wilden de oude bewoners het terugdraaien... En dat is nu nog steeds niet opgelost... (is een simpele weergaven van de feiten, gechargeerd en incompleet, Ik schets alleen de grove lijnen)...

En omdat het nooit goed opgelost is, is het nog steeds een reuzengroot probleem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hè, hè. Omdat het probleem nooit is opgelost, is er nog steeds een probleem. Dat is 100% sluiende logica.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat jij daar beweerd XiniX, maar zoals jij het uitlegt- klinkt het net alsof de Palestijnen het zomaar weggegeven hebben en daarna jaloers werden toen het een oase werd?? Heb ik dat goed begrepen?? Vooralsnog zijn de Palestijnen vooral gewoon verraden en 'verkocht' door de Engelsen na de 2e W.O. en is hun bijna alles afgepakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Michele, ja daar komt het simpelgezegd wel op neer, ze waren eerst accoord gegaan en later toen het vruchtbaar genaakt was, wilde ze het terug...
Omdat Irael zegt Palestina bestaat niet.
Al het gebied is van ons.
Maar slaat eigenlijk nergens op.!